Forfatter Emne: Hjælp til fjernbetjening i 406`er  (Læst 1498 gange)

JR Peu406geot

• Gæst
Hjælp til fjernbetjening i 406`er
« Dato: 18. December 2008, 21:00 »
Jeg skal bruge lidt hjælp til min 406`er..

Pludselig kunne jeg ikke låse min bil op med fjernbetjeningen, det er sket nogle få gange før, men efter at have brugt nøglen og derefter startet bilen og kørt, så virkede den igen.

Det skete bare ikke igår, den ville bare ikke, skiftede også batteri, men uden held, den røde lampe lyser, men den åbner/låser ikke :(

Kan man gøre noget for at kode dem sammen igen, nogen der har et godt råd ?

Jesper
« Senest Redigeret: 18. December 2008, 21:01 af JR Peu406geot »

Dieselfreak

• Gæst
RE: Hjælp til fjernbetjening i 406`er
« Svar #1 Dato: 19. December 2008, 09:29 »
I instruktionsbogen side 107 står der hvordan du gør.

Slå tændingen fra.
slå tændingen til igen.
tryk på knap A med det samme.
slå tændingen fra og tag tændingsnøglen med fjernbetjeningen ud af ratlåsen. Fjernbetjeningen virker nu igen.

Knappen A er den du låser bilen med.

Håber det virker.

JR Peu406geot

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. December 2008, 17:07 »
@Dieselfreak

Tak for din hjælp, men tricket hjalp ikke, men du gav mig en ide, nemlig at åbne instruktionsbogen :)

Side 106
Hold knappen inde til lampen holder med at blinke, slip knap, den lyser nu konstant, tryk 2 gange imens bilen er i nærheden og sæt så tænding på bil i min. 3 sek. slå tænding fra og fjernbetjening virker nu!

Og det gjorde den :)

Har ellers snakket med 2 forskellige Peugeot forhandlere idag, den ene kunne ikke hjælpe, andet end hvis jeg kom med bil, nøgler og nøglekort og efterlod bil en hel dag, den anden mente jeg kunne sætte tænding på og sidde og trykke lidt på knappen, måske ville det virke ellers måtte jeg komme med bil, nøgler og kort og få den kodet helt om..

FLOT peugeot, det er da ikke viden der holder dem igang !

Tak for input m8 ;)

Jesper

CS106

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19. December 2008, 21:54 »
Ha ha Peugeot ved da alt om hvordan man koder nøglen, men hvis de kan nare folk på værksted med bilen og sige at de har brugt 4 timer og 2 nye nøgler på din bil og give dig en regning på 3000 kr, så gør de da det. De skal jo også leve og det gør de kun når der er bilder på værkstedet.