Hej
Har en Peugeot 406 fra 02 1,8 benzin som har gået små 130 kkm. På det sidste har jeg erfaret et problem med rystelser ved gasgivning. Navnlig i 5 gear med 1800 til 3000 omd, giver jeg den gas har den det med at ruske i motoren, føles som 3 -4 ryk i motoren før den endelig falder til ro. Har haft diagnose computer på den, men den viste ingen fejl. Antages der at ruskeri har hverken noget med tænding eller brændstoftilførsel at gøre, kan fejlen vel kun ligge i motorophæng/styrtøj, kobling eller gearkassen.
Der hvor jeg har min tvivl er hvorvidt det kan være kobling? Når man slipper for gassen og derefter presser den hurtigt i bund, kan den enten finde på at tagee meget hårdt ved nærmest med et klonk, eller stå og hoppe lidt især ved de højere gear. Kan de være de små fjedre på kobling der er ved at stå af/eller nogen bøsninger der er ved at blive slidt, eller er fejlen snarre i motorophæng? det skal siges at kobling hverken glider eller vibrerer under den øvrige kørsel. Jeg kan trække den op i alle gear lige fra tomgang og hele vejen op uden at opleve det mindste i vejen
Håber i kan hjælpe mig, er ved at blive helt bims oven i hovedet over det her ;(
hilsen Janus