Kabineventialtoren i min 307 1,6 benzin fra 2002 gik pludselig død. Ingen forvarsel, ingen mislyde. Aircon-kompressoren virker og knappen til recirkulation af kabineluft virker også.
Jeg kontakter så mit autoriserede Peugeot-værksted som fortæller, at det 'sandsynligvis er en modstand og evt. det ledningsnet, som hører til kabineblæseren, dder er "brændt af"'. Værkføreren beretter, at der er udviklet et reparations-sæt til løsning af opgaven, som består af en ny modstand og et nyt ledningsnet. Det koster så ca. 3600 kr. at få skiftet modstand og ledningsnet!!
Da jeg udfordrer værkføreren lidt ved at sige, at det må være et ofte forekommende problem, når Peugeot ligefrem har fundet det nødvendigt at udvikle er 'reparations-kit' til opgaven, indrømmer han også, at de ser en del af disse sager.
Er der nogen herinde som kan svare på:
1. Er det nemt/billigt selv at skifte den omtalte modstand til kabineblæseren. Hvis det er, vil jeg forsøge i håb om, at ledningsnettet (som vel er vanskeligt at skifte?) ikke er brændt af.
2. Har andre været ude for samme problem - hos hvilket værksted har i fået det fixet og hvad har I betalt for reparationen?
Jeg må sgu nok sige, at det er en plet på Peugeot, at man ikke kan finde ud af at lave noget så simpelt som en kabineventilator med tilhørende basiselektronik, som kan holde. Der har jo for fanden været monteret kabneudluftning i ALLE biler de seneste 50 år - et eller andet må man da have lært om, hvordan det skal gøres.
Og hvorfor hulen gør Peugeot ikke kunderne opmærksomme på problemet med modstanden, så man kan få den dims fixet inden den svigter og forårsager afbrænding af ledningsnettet...:@