Forfatter Emne: Mondeo støddæmpere til 405?  (Læst 1426 gange)

Bettymomdk

• Gæst
Mondeo støddæmpere til 405?
« Dato: 05. April 2011, 16:14 »
Jeg har mulighed for at få et par bagstøddæmpere af mærket Wiktor. Der står Mondeo 1/9? - 8/96, SG F 1463.
Kan de bruges på min Peugeot 405 SRi 2.0 aut?

Og så lige et sidespørgsmål... har min bil elektronisk startspærre?
Den har fjernbetjent centrallås, men har ikke råd til at min extranøgle også har centrallåsfunktion. Og man kan jo ikke køre nogen steder med en alm. nøgle hvis den har startspærre, vel??

På forhånd tak,
Betina

silverfox

• Gæst
RE: Mondeo støddæmpere til 405?
« Svar #1 Dato: 07. April 2011, 22:25 »
Der er højst sandsynligt ikke startspærre i din 405. Jeg har ihvertfald aldrig set en 405 med startspærre. Startspærren har iøvrigt intet at gøre med om din nøgle har fjernbetjening eller ej.
Jeg tror ikke at de støddæmpere kan bruges til din bil. Så skal du tjekke hvilke varenr fabrikanten opgiver til de to biler; er numrene ens kan du bruge dæmperne.

joba

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08. April 2011, 14:03 »
Citér
silverfox skrev:
Der er højst sandsynligt ikke startspærre i din 405. Jeg har ihvertfald aldrig set en 405 med startspærre. Startspærren har iøvrigt intet at gøre med om din nøgle har fjernbetjening eller ej.
Jeg tror ikke at de støddæmpere kan bruges til din bil. Så skal du tjekke hvilke varenr fabrikanten opgiver til de to biler; er numrene ens kan du bruge dæmperne.

Der var startspærre i min gamle 405er fra 1992 og der var peugeot klistermærker i vinduerne som markerede det

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 08. April 2011, 21:58 »
I så fald ville det være tastatur startspærre, da Peugeot først begyndte gik væk fra dette ca. 1997.
Men at der sad klistermærker på bilen, er ikke ensbetdyende med at et sådant system har været standard i bilen.