Forfatter Emne: Nedslidte bremser på ny brugt bil  (Læst 2345 gange)

DavidP

• Gæst
Nedslidte bremser på ny brugt bil
« Dato: 23. April 2011, 16:07 »
Hej.

I december købte jeg en brugt 308 fra 2008 hos Peugeot Rødovre. I den forbindelse skiftede de fra sommer til vinterhjul for mig.
Idet jeg igår skifter til sommerhjul ser jeg at bremserne er ikke eksisterende. Klodserne er helt væk og jeg har det sidste lange stykke tid bremset imod skiverne direkte. Skiverne er krakkeleret og har dybe riller.
Jeg kører motorvej hver dag og har ikke kørt mere end 10000 i den selv.

Kan jeg forlange at Peugeot skifter bremser uden beregning? Har booket service om 14 dage. Det er jo vanvittigt dårlig service at de ikke har fortalt mig at bremserne var nedslidte da jeg købte bilen. De skiftede jo selv hjul på den og har ikke kunnet undgå at se det. Eller er det bare ærgerligt? Peugeot Rødovre yder 6 mdrs garanti på bilen fra da jeg købte den, men vil jo nok proklamere at det ikke gælder sliddele.

Jeg er sgu en smule skuffet, da jeg ellers følte at jeg fik god behandling derude.

Hvad skal jeg gøre? Det er min første bil.

Pft.
« Senest Redigeret: 23. April 2011, 16:13 af DavidP »

obak

• Full Member
    • Vis profil
RE: Nedslidte bremser på ny brugt bil
« Svar #1 Dato: 23. April 2011, 17:35 »
Jeg tror ikke at du får noget udaf det. Der er et eller andet helt galt i mine øre, hvis du ikke selv har kunnet konstaterer, føle at du bremser jern mod jern.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

sttn

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. April 2011, 18:08 »
Hej

Det er helt klart en utrolig dårlig klargøring hvis det er tilfældet som du skriver,jeg vil ikke lade den ligge der Klag Klag.

Har selv en lille sag med bremser ( bag) her for jeg dækket værksted regning ( halv pris ) for montering ,den havde lige været til service.
Måske fordi jeg altid for den lavet på værkstedet ( mærkeforhandler).

hilsen
steen
« Senest Redigeret: 23. April 2011, 18:09 af sttn »

midph

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23. April 2011, 18:22 »
.. indhent imellemtiden tilbud hos andre værksteder,så du har noget at forhandle med og sammeligne med det "tilbud" de evt. kommer med,for det løber nok op ,når det skal laves hos et peugeotværksted og du får nok ikke dem til at lave det på deres egen regning...der var heller ikke nye klodser på min brugte bil..(fandt jeg også ud af senere)..,da jeg købte den,men værkstedet var der straks med en bemærkning ved første service om nedslidte klodser,men heldigvis kan jeg selv lave den slags ting,så der fik de en lang næse..men bilen skal jo bare kunne gå igennem syn og der kigger de jo heller ikke om der er klodser nok på,men kun om skiverne er ok,så der vinder du nok ikke..men forsøg i det mindste....men du kan få dem lavet noget billigere hos andre mekkere end Peugeot med sikkerhed,hvis de ikke vil gi`sig..mvh

DavidP

• Gæst
« Svar #4 Dato: 23. April 2011, 20:10 »
Citér
obak skrev:
Jeg tror ikke at du får noget udaf det. Der er et eller andet helt galt i mine øre, hvis du ikke selv har kunnet konstaterer, føle at du bremser jern mod jern.

Nu er det ikke min bilmæssige inkompetence som spørgsmålet går på, at men jeg har da det sidste stykke tid hørt piben fra forhjulene ved nedbremsninger, hvilket jeg også ville poientere til service. Men tak for din input.

DavidP

• Gæst
« Svar #5 Dato: 23. April 2011, 20:17 »
Citér
midph skrev:
.. indhent imellemtiden tilbud hos andre værksteder,så du har noget at forhandle med og sammeligne med det "tilbud" de evt. kommer med,for det løber nok op ,når det skal laves hos et peugeotværksted og du får nok ikke dem til at lave det på deres egen regning...der var heller ikke nye klodser på min brugte bil..(fandt jeg også ud af senere)..,da jeg købte den,men værkstedet var der straks med en bemærkning ved første service om nedslidte klodser,men heldigvis kan jeg selv lave den slags ting,så der fik de en lang næse..men bilen skal jo bare kunne gå igennem syn og der kigger de jo heller ikke om der er klodser nok på,men kun om skiverne er ok,så der vinder du nok ikke..men forsøg i det mindste....men du kan få dem lavet noget billigere hos andre mekkere end Peugeot med sikkerhed,hvis de ikke vil gi`sig..mvh

Midtph og sttn, tak for jeres input. Jeg må tage en snak med dem. Selvfølgelig er det mit eget ansvar, men som ny billist og førstegangskøber føler jeg ikke at jeg er blevet helt fair behandlet. De bør have set og nævnt det for mig ifm. Hjulskiftet. Jeg forventer selvfølgelig ikke at de æder regningen nu efter 5 mdr, men en røffel er vel i det mindste på sin plads. Om ikke andet, så har jeg da lært en lektie. Jeg har heldigvis en mekaniker som udenom Peugeot kan skifte bremserne, men kan ikke lade være med at tænke at de ikke nævnte det ved købet for at score pengene senere. Dårlig stil i min bog.

midph

• Gæst
« Svar #6 Dato: 24. April 2011, 07:21 »
..præcis David!!...samme tanke har strejfet mig..om de nu ikke vidste det for at score kassen senere...det siger jeg med tanke på de reparationer der er kommet hen ad vejen..som jeg også mistænker dem for,at ha`vidst!!..."behandl andre,som du selv ønsker at bli`behandlet" princippet holder meget sjældent i autobranchen desværre...så en røffel fra dig er på sin plads...:D..mvh.

mattsson

• Gæst
« Svar #7 Dato: 24. April 2011, 11:34 »
Jeg håber ikke at mine unger kommer i vejen for din bil. Det kan kun gå forlangsomt med at få skiftet de bremser. 14 dage en helt tosset når det er jern mod jern:(

DavidP

• Gæst
« Svar #8 Dato: 24. April 2011, 15:41 »
Citér
mattsson skrev:
Jeg håber ikke at mine unger kommer i vejen for din bil. Det kan kun gå forlangsomt med at få skiftet de bremser. 14 dage en helt tosset når det er jern mod jern:(

Bare rolig. Så længe kommer der ikke til at gå.

silverfox

• Gæst
« Svar #9 Dato: 24. April 2011, 17:02 »
Hvis bremserne ikke var under mimimumsmål, er der intet i vejen for at de sender dig ud at køre i bilen. Du har jo købt en brugt bil......
MEN bremserne har været godt slidte under alle omstændigheder, da du fik bilen. Kontakt Peugeot Rødovre, forelæg dem situationen og spørg om ikke de selv synes det er for dårligt?
Måske vil de betale (en del af) reparationen....