Forfatter Emne: Bekymret for drift sikkerhed i 107,erne  (Læst 2814 gange)

Leif M T

• Gæst
Bekymret for drift sikkerhed i 107,erne
« Dato: 21. April 2011, 12:55 »
Hej jeg har lige købt en 107`er her i foråret som nr 2 bil.
(Vi har også en 206plus1,4 hdi men der er aldrig problemer)
Min bekymring er om 107 er en dårlig bil, idet jeg siden købet har hørt om vand i kabiner på flere, vandpumper der går, og generatorer der brænder af selv om lav km tal. Og som det sidste har min kammerat en lidt ældre 107èr der fejler et eller andet drastisk med ledningsnettet.Først gik generator og vandpumpe medens alt elektrisk opførte sig helt mystisk. Så fik han den igen, efter en udskrivning på næsten 6000 men nu lød starteren helt syg, og efter et par småture begyndte den at gå mærkeligt i tændingslåsen, og pludseligt var der røg igen, så nu står den og venter på at komme til Peugeot efter ferien.
Jeg er da lidt nervøs for hvor god en bil jeg har købt. Er der nogen meninger og lignende erfaringer hører jeg gerne. mvh Leif

silverfox

• Gæst
RE: Bekymret for drift sikkerhed i 107,erne
« Svar #1 Dato: 21. April 2011, 13:13 »
Jeg havde en 107 i 3 år og kørte ca 40.000 uden nogen problemer overhovedet! Jeg vil betegne 107 som en særdeles driftsikker model med meget få fejl. Det er korrekt at der engang imellem skal skiftes vandpumpe, men det er fortrinsvis på ældre modeller. Den fejl forekommer næsten ikke på den nye model.
Mht fejl på generatoren, har jeg hørt om det men jeg har endnu ikke stødt på en bil med den fejl.
Jeg synes en 107 er en fremragende lille bil med en masse kvaliteter og jeg synes du har gjort et rigtig godt køb.

larsK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. April 2011, 12:06 »
kan give silverfox ret, det er en fornuftig bil til de penge, og ikke de store problemmer med dem. vil nu sige at som det eneste negative så er det at reservedele til sådan en er alt for dyre, og der er det vigtigt at kontrollere hvem der er billigst Peugeot Citoren eller toyota.

Leif M T

• Gæst
RE: Tak
« Svar #3 Dato: 29. Maj 2011, 00:57 »
Takker for svar, det var godt at høre fra nogen der havde erfaringer med 107 ere. :D og min kører da også rigtig fint.

larsK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 29. Maj 2011, 20:14 »
er ikke helt enig, der har været masser af problemmer med dem... og res dele koster en krig til dem..

godt være den er billig.
men kvaliteten er også derefter, de støjer og har ingen komfort..

og til ca 100000kr synes jeg ikke de er det værd, så hellere ofre 40000kr mere og få en 206+ HDi.

silverfox

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29. Maj 2011, 21:06 »
"Masser af problemer" synes jeg er en ret stor overdrivelse. Jeg havde min i 3 år, uden nogen som helst problemer og det var endda den første version, som skulle være "værst".
Jeg anser 107erens simple konstruktion for en styrke. En styrke som 206+ , i mine øjne, ikke har. Desuden ligner en 206+ resultatet af et uheldigt samleje mellem en 207 og en 206. Meget uharmonisk og kvalitetsmæssigt ikke bedre end den gamle 206.

larsK

• Gæst
« Svar #6 Dato: 02. Juni 2011, 18:34 »
du kan havde ret med 206+, men syndes heller ikke 107 er så pæn.. og satdig meget mere bil for pengene i en 206 end en 107..

min mor har en 107 også den første udgave, har haft fejl med rust under listerne, en starter der er gået, kobling defekt, vandpumpe defekt, bagpotte defekt.

og efter som vi ikke lige bor tæt på hinanden så har hun betalt fuld skrald.. med alle de ting så har det kostet hende ca, 30000kr.
og til en bil hun har givet ca 95000kr for. synes jeg ikke den er det værd.

silverfox

• Gæst
« Svar #7 Dato: 02. Juni 2011, 22:18 »
Uden at komme i en større diskussion om design-æstetik, vil jeg stadig mene at 206+ er tudegrim!
Når det så er sagt, er det selvfølgelig bittert at betale så mange penge i reparationer, på så billig en bil.
Men hvis man kigger på hvor mange 107ere der er solgt og hvor mange reklamationer der er, så vil jeg betegne modellen som driftsikker.

larsK

• Gæst
« Svar #8 Dato: 04. Juni 2011, 10:58 »
du har ret silver, den er pisse grim, tror bare de har taget noget ting fra deres hyler i frankrig og kastet den sammen..

men syndes bare der er mere køre komfort, og tingene inde i bilen virker ikke så billigt som en 107, men vil da mene hvis 107 kostede 75000kr så ville jeg mene den er alle pengene værd.

men efter min mening syndes jeg dem er for dyr iforhold til bruduktet..

det er også rigtigt at de holder sig en del bedre end de øvrige modeller hos peugeot, men dele koster også bare det dobbelte af f.eks 206.

morgan

• Gæst
« Svar #9 Dato: 06. Juni 2011, 10:20 »
hmm

206+ er ikke tude grim...

Den er bare en gl model....og man syntes at den ser gl ud pga 207 er kommet ud.

Jeg kan huske for mange år siden da 206 kom ud, og der var den een af de fedeste biler man kunne købe.........hmmmmmmmm
« Senest Redigeret: 06. Juni 2011, 10:35 af morgan »

silverfox

• Gæst
« Svar #10 Dato: 06. Juni 2011, 13:01 »
206+ er grim fordi den ligner en blanding af 206 og 207. Den gamle model 206 synes jeg stadig er en pæn bil...

morgan

• Gæst
« Svar #11 Dato: 08. Juni 2011, 09:04 »
Citér
silverfox skrev:
206+ er grim fordi den ligner en blanding af 206 og 207. Den gamle model 206 synes jeg stadig er en pæn bil...

Ok' Ja du har ret på dette punkt Silverfox...

Det er synd at de prøver at klone nyt med gl.

Kan du forstille dig en 406 coupe der har en 508 front...................... Nej vel..... så du har til 1000 ret.