som nogen af jer der plejer at komme til klubaften ved, har jeg siden min 306´er var til service kørt en sag mod forhandleren..
Der var nogen ting der i mine øjne skulle laves på garantien (købt som garanti model med 12mdr-100% garanti), men de blev ikke lavet da forhandleren mente det var sliddele og ikke omfattet af garantien.
Dette var jeg jo ikke tilfreds med, da de ting jeg mente skulle være lavet under garantien var meldt inden dennes udløb.. her skal det lige tilføjes at bilen var til service dagen efter garantiens udløb..
Jeg kontaktede FDM´s juridiske afdeling for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til det.. Her mente min kontakt person at det absolut hørte under garantien, og han ville meget gerne have lidt flere info og så evt. køre en sag på forhandleren..
det har nu taget ca. 2 mdr. og jeg fik i sidste uge brev fra FDM der havde drøftet tingene med forhandler og var kommet til enighed om at det hørte under garanti reparation.. Jeg skulle så kontakte forhandler for nærmere aftale.. ham jeg skulle have fat på, var på ferie i sidste uge.. og pga. mit faste natarbejde har jeg først idag været heldig nok at kunne holde mig vågen længe nok til at kontakte ham..
resultat......:
d.31/10 skal løven på værksted og have skiftet højre spejlglas hvor tråden er brændt over, skiftet højre sædevarme, skiftet bagrude visker relæet, og gjort noget ved at airbag lampen lyser konstant.. Så det kan godt svare sig at være medlem af FDM..
er så
nu igen, da jeg i starten selv kontaktede forhandler, ikke kunne komme til enighed med dem..
derudover skal der for egen regning skiftes venstre spejlglas der er flækket efter at en klaphat på arbejde har ramt med sin dør, kølervæske da man havde "glemt":@ at spørge om man måtte skifte det til service!!! der står i min servicebog under intervaller at det skal skiftes hvert 5.år eller 120000km så jeg havde forventet det var gjort.. men det bliver ihvertfald gjort nu inden det bliver rigtig vinter..
så nu bliver det forhåbentlig lavet ordentligt så der går et stykke tid før der sker noget igen..
nåh nu skal det blive godt at komme i seng og sove... tak for jeres tid..
til de sædvanlige gutter fra klubaften... vi ses dernede.. i en frisk og forhåbentlig rask bil... måske snart med LED lygter der virker..