Forfatter Emne: Tak til FDM´s juridiske afdeling....  (Læst 2767 gange)

Morten C W

• Gæst
Tak til FDM´s juridiske afdeling....
« Dato: 20. Oktober 2005, 08:57 »
som nogen af jer der plejer at komme til klubaften ved, har jeg siden min 306´er var til service kørt en sag mod forhandleren..

Der var nogen ting der i mine øjne skulle laves på garantien (købt som garanti model med 12mdr-100% garanti), men de blev ikke lavet da forhandleren mente det var sliddele og ikke omfattet af garantien.

Dette var jeg jo ikke tilfreds med, da de ting jeg mente skulle være lavet under garantien var meldt inden dennes udløb.. her skal det lige tilføjes at bilen var til service dagen efter garantiens udløb..

Jeg kontaktede FDM´s juridiske afdeling for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til det.. Her mente min kontakt person at det absolut hørte under garantien, og han ville meget gerne have lidt flere info og så evt. køre en sag på forhandleren..

det har nu taget ca. 2 mdr. og jeg fik i sidste uge brev fra FDM der havde drøftet tingene med forhandler og var kommet til enighed om at det hørte under garanti reparation.. Jeg skulle så kontakte forhandler for nærmere aftale.. ham jeg skulle have fat på, var på ferie i sidste uge.. og pga. mit faste natarbejde har jeg først idag været heldig nok at kunne holde mig vågen længe nok til at kontakte ham..

resultat......: :D d.31/10 skal løven på værksted og have skiftet højre spejlglas hvor tråden er brændt over, skiftet højre sædevarme, skiftet bagrude visker relæet, og gjort noget ved at airbag lampen lyser konstant.. Så det kan godt svare sig at være medlem af FDM..

er så :D nu igen, da jeg i starten selv kontaktede forhandler, ikke kunne komme til enighed med dem..

derudover skal der for egen regning skiftes venstre spejlglas der er flækket efter at en klaphat på arbejde har ramt med sin dør, kølervæske da man havde "glemt":@ at spørge om man måtte skifte det til service!!! der står i min servicebog under intervaller at det skal skiftes hvert 5.år eller 120000km så jeg havde forventet det var gjort.. men det bliver ihvertfald gjort nu inden det bliver rigtig vinter..

så nu bliver det forhåbentlig lavet ordentligt så der går et stykke tid før der sker noget igen..

nåh nu skal det blive godt at komme i seng og sove... tak for jeres tid..

til de sædvanlige gutter fra klubaften... vi ses dernede.. i en frisk og forhåbentlig rask bil... måske snart med LED lygter der virker..

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Tak til FDM´s juridiske afdeling....
« Svar #1 Dato: 20. Oktober 2005, 11:22 »
Må man spørge hvilket værksted du har haft problemer med?

/Christian

Morten C W

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20. Oktober 2005, 18:23 »
ja da.. Aggerholm Biler i Lyngby.. de er ikke så professionelle som jeg mener de burde være.. på et tidspunkt steg temperatur måleren ikke.. vores formand og andre mente det var termostaten der var gået.. Aggerholm Biler hørte så ikke efter da jeg sagde,hvad jeg og andre mente det var.. så jeg måtte afsted 3 GANGE.. andre gange den har været afsted med nogen problemer har de dog klaret det fint.. og i første forsøg..

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
« Svar #3 Dato: 21. Oktober 2005, 14:47 »
Interessant. Jeg bliver mere og mere sikker på at jeg fremover vil få min bil lavet på almindelige værksteder i stedet for autoriserede og så nøjes med at betale 2-300kr i timen i stedet for omkring 600 som det koster på de autoriserede.

/Christian

Morten C W

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Oktober 2005, 19:42 »
det tænker jeg også på at gøre.. nu hvor garantien er udløbet.. på min gamle bil skiftede jeg selv olie osv. efter garanti perioden.. og de større reparationer fik jeg en ven og hans kammerat til at lave.. bl.a da den skulle til syn 1 gang mens jeg havde den, ville mazda have 10-15Kkr.- for de ting der skulle laves.. min ven hentede bilen en søndag morgen, ham og kammeraten lavede den i løbet af dagen og afleverede den igen om aftenen.. PRIS...: 5000.- alt inkl.

og med ret til at klage hvis der var noget jeg synes de skulle lave om.. især hvis den dumpede til syn..

så jeg bruger gerne den metode igen..