Det har ganske givet noget med styring i udstødningen at gøre - har tidligere undersøgt det og posted svar her på siden. Vil lige se om jeg kan finde mit gamle svar - så vender jeg tilbage.
Den 09-11-2009 skrev jeg følgende om et lignende problem ;
Jeg har arbejdet videre med problemet og helt tilfældigt støtte jeg på en citroen mekaniker, der nikkede genkendende til problemet. (Åbenbart har Citroen motorer samme problem) - på nettet har jeg ligeledes fundet en del i engelske forums for ford og peugeot - og til sammen giver alt dette et billede af at det er et problem der opstår i forbindelse med EGR systemet. Et system der tilbagefører gasser fra udstødning til indsugning for at genbruge ubrændte gasser.
Der fremføres mange løsninger. I nogle skal man skille systemet ad, og rense det grundigt - i andre skal EGR systemet skærmes af (ulovligt - men det virker) -og sådan bliver man ved - uden at der er nogen der helt kan forklare hvad der skal gøres.
Men et er sikkert, det er et problem som rigtig mange Peugeot kunder har betalt rigtig mange penge for - og som ikke er blevet løst!