Forfatter Emne: airbag blikker på 406  (Læst 2249 gange)

TomasLafranz

• Gæst
airbag blikker på 406
« Dato: 28. Maj 2012, 17:57 »
Hej alle. har en 406'er fra 2000 hvor airbag lampe blikker, har loddet ledningerne og haft strømen taget af. men den blikker stadig

Nogen som ligger inde med nogle gode muligheder, er åben for alt

tomas

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: airbag blikker på 406
« Svar #1 Dato: 28. Maj 2012, 22:43 »
Start med fejludlæsning  eller er det ikke til at løse  . det kan være selestrammer  , sideairbag  , com 2000 der svigter i drejekontakten osv  man kan ikke bare sige det er det og det   , og når du har samlet ledningerne som er den hyppigste årsag  så få læst fejl ud på den

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
« Svar #2 Dato: 29. Maj 2012, 07:38 »
Lod alle de tynde ledninger det gjorde jeg på min søns 406 og det løste problemet
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

TomasLafranz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 30. Maj 2012, 17:10 »
Hej goldwing, jeg har loddet alle ledningerne sammen

tvmanden

• Gæst
« Svar #4 Dato: 31. Maj 2012, 20:53 »
Husk også at lodde et eller to stik der går fra airbagmodulet til airbag bag handskerum ,det er dem som du finder i konsollet ved gearstangen under askebægeret (på den sidste jeg har set var stikket  brunt og ledningerne gule)

TomasLafranz

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. Juni 2012, 15:01 »
det lyder godt tvmand skal lampen så nulstilles med computer eller forsvinder den selv.?

tvmanden

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04. Juni 2012, 12:47 »
Den nustiller hver gang du starter, men jeg glemte at det kan også være forbindelsen til airbaggen i rattet, eventuelt slæberingen/kransen ved rattet.
 Hvis man tager batteriet fra og hiver stikket ud af airbag modulet (sidder muligvis bag håndbremsen),så kan man med et billigt harald nyborg multimeter, ohm måle forbindelsen til de forskellige airbags også uden at de bliver fyret af .Jeg er ikke 100 på det, men tændsatsen må måle et sted mellem 2 og 50 ohm.
Det vil selvfølgelig være nemmest at udlæse fejlen med PP2000, så du ikke behøvede at gå det hele igennem.
Ps: jeg har aldrig set et defekt modul

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 04. Juni 2012, 22:58 »
Hvis modstanden er for stor kommer der fejl og lige sådan hvis den er for lille    hvordan kan man lave en korrekt måling med en  værdi mellem  2 - 50 ohm   og jeg ville ikke sætte en ohmmeter på en airbag  for den kan godt udløse den  hvis man er uheldig  

og som jeg skrev tidligere  der er mange muligheder  og det letteste er at få læst fejl ud