Forfatter Emne: TS4 motorstyrings fejl  (Læst 4463 gange)

Frank_jamo

• Gæst
TS4 motorstyrings fejl
« Dato: 17. Januar 2006, 22:25 »
Peugeot 406 2.2 Ts4 Årg 2000

Når bilen er kold melder den nogen gange fejl på motorstyring, det bliver ved indtil jeg har slukket og startet den igen 2 gange. Nogen gange er ikke galt fra starten, men kommer så når jeg drejer første gang. Hvis det ikke er kommet inden bilen er varm, melder den aldrig fejl. Jeg har haft den hos peugeot, som har haft den koblet til computeren, og den melder fejl på en MAP sensor som de har prøvet at skifte uden held. Nu ved de ikke hvad de skal gøre, er der nogen der har oplevet en lignende fejl og kan hjælpe mig.Jeg har nu også prøvet at have den på et Bosch center som også har målt bilen igennem. Der melder den ogå fejl på MAP sensoren som er prøvet skiftet uden held. Jeg har forhørt mig her inde før og fik et svar omkring en Manifold blæser, men det ved de ikke noget om hos Bosch. Håber der er nogen der kan hjælpe mig:)

handymanden

• Gæst
RE: TS4 motorstyrings fejl
« Svar #1 Dato: 18. Januar 2006, 07:17 »
det prøvede jeg ved jul og KORS det er træls , det viste sig at dem der havde lavet eftersyn på bilen inden jeg købte den havde "glemt" at sætte en slange på der hvor motoren kommer af med trykket fra bunden af , så der var olie ved alle mine tændrør og nr1 havde ikke virket i et stykke tid.
efter en lille motorvask og nye tændrør spandt maskinen sgu igen .
Du skal have det plastik dæksel af på toppen motoren så kan du se der hvor slangen er /skal være , og når du er ved det så afmonter lige så du kan se ned til tændrør om der er noget galt der også .
Held og lykke med det .

Frank_jamo

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18. Januar 2006, 10:57 »
Det lyder spændene handyman, jeg skulle lige høre havde du også fået
den målt ud med computer, hvor den viste fejl på MAP sensoren.? Og du havde også de samme problemer med at motor lampen begyndte at lyse.
Jeg skal vidst prøve og have den skilt ad i weekenden:)

handymanden

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18. Januar 2006, 14:33 »
min 406 havde nogle gange haft den morskab at gå ud så snart jeg fik den startet og så læste jeg herinde at det kunne nemt være stepmotoren som skulle renses eller skiftets, den fik jeg så skiftet efter jul og så køret jeg da også igen ..... i 2 dage så meldte bilen fejl med lampen til motorstyr. og man kunne mærke at den tændte ikke på alle 4 , den kunne slet ikke trække .
så haltede jeg derud med bilen imen den gik ad R.... til og fik sat com på som viste at der ikke var gnist på nr1 tændrør.
Hvis du vil have det kan jeg sende et billede til dig af den slange du skal se efter , enten på mail eller tlf.

Frank_jamo

• Gæst
« Svar #4 Dato: 18. Januar 2006, 15:06 »
Ok det kunne være fint med et billede af den slange jeg skal kigge efter.
Det lyder lidt som samme fejl borset fra min bil altid køre perfekt, jeg kan ikke mærke nogen forskel når min motor lampe begynder at lyse. Men hvis det er en vaccum slange der sidder løs/utæt kan den jo godt melde fejl på MAP sensoren. :) Også er der jo også det hvis min bil er blevet varm uden motor lampem er begyndt at lyse, kommer fejlen aldrig.

handymanden

• Gæst
« Svar #5 Dato: 18. Januar 2006, 19:34 »
Jeg tager et billede i morgen og sender til din mail adr. så du ved havd du skal se efter .