Forfatter Emne: el bagrude problemer  (Læst 3081 gange)

kasper

• Gæst
el bagrude problemer
« Dato: 22. Oktober 2005, 13:30 »
hejsa!
jeg har lidt problemer med min el bagrude på min 306'er. det ene ben til strømmen er knækket af ruden. Nu er mit spørgsmål så om jeg bare kan lime eller lodde det på igen, er der nogen af jer der har erfaringer på dette punkt???
:o

kasper

kasper

• Gæst
RE: el bagrude problemer
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2005, 09:35 »
hmmm 43 visninger og ingen gode råd, så må jeg jo selv kaste mig ud i projektet. jeg håber på at der er nogen her i klubben der ligger inde med en reserverude jeg kan købe når min lodning går galt;)  eller evt. en 12v føntører jeg kan klistre fast i ruden når jeg opgiver projektet......B)

Bag dukkede ruder:
Kasper
« Senest Redigeret: 27. Oktober 2005, 09:36 af kasper »

NiCoL

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2005, 18:44 »
Citér
kasper skrev:
hmmm 43 visninger og ingen gode råd, så må jeg jo selv kaste mig ud i projektet. jeg håber på at der er nogen her i klubben der ligger inde med en reserverude jeg kan købe når min lodning går galt;)  eller evt. en 12v føntører jeg kan klistre fast i ruden når jeg opgiver projektet......B)

Bag dukkede ruder:
Kasper

Du kan vel nok lodde det på, hvis du ved hvor det skal sidde... Men hvis vi ikk har, ¨så har Peugeot nok, og du kan nok godt få en billig Føntører i føtex, så mangler du bare en omformer...! :) Hygge

MortenMI16

• Gæst
« Svar #3 Dato: 27. Oktober 2005, 18:55 »
Citér
NiCoL skrev:
Citér
kasper skrev:

Bag dukkede ruder:
Kasper

Du kan vel nok lodde det på, hvis du ved hvor det skal sidde... Men hvis vi ikk har, ¨så har Peugeot nok, og du kan nok godt få en billig Føntører i føtex, så mangler du bare en omformer...! :) Hygge

Nu når i alligevel er så godt igang med at style hans bagrude med en føntørre kan i vel lige så godt sætte et par blå lysdioder i oz....det ser sikkert for sejt ud...
Føntørre med lysdioder...aldrig før set i bil styling :D

NiCoL

• Gæst
« Svar #4 Dato: 27. Oktober 2005, 19:25 »
Citér
MortenMI16 skrev:
Citér
NiCoL skrev:
Citér
kasper skrev:

Bag dukkede ruder:
Kasper

Nu når i alligevel er så godt igang med at style hans bagrude med en føntørre kan i vel lige så godt sætte et par blå lysdioder i oz....det ser sikkert for sejt ud...
Føntørre med lysdioder...aldrig før set i bil styling :D

Ja hvorfor ikk.. Man kan jo ikk få for meget styling.. Så kan han også være sikker på at det nok "højst sandsynligt" er den eneste i DK der har det! Det ville være sejt :P

jesper-mi16

• Gæst
RE: dit bagrude projekt?
« Svar #5 Dato: 29. Oktober 2005, 20:29 »
øhh dit diode føntørre bagrude projekt gik det godt?

mvh. jesper ps.  jeg har en bagrude der delvis virker. heh.:D

kasper

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04. November 2005, 10:47 »
hejsa tusind tak for alle de gode idér til styling af min bagrudeB)
jeg har nu loddet benet fast, men kan fortsat ikke få varme på lortet. jeg er nok nød til at bide i det sure æble og gå igang med prøvelampen og se hvor hulen strømmen bliver af:@

der ligger selvfølgelig et peugeot værksted 5 km væk...... meeen er det ikke lidt at kaste håndklædet i ringen??? lidt som at starte med at læse brugsanvisningen på sin nye dvdafspiller?? det gør man da ik vel????:D

Bag dukkede ruder: Kasper

SALAMANDER

• Gæst
RE: HEHE!
« Svar #7 Dato: 04. November 2005, 16:41 »
DEN VAR GOD!

:p

106Diesel

• Gæst
« Svar #8 Dato: 16. November 2005, 14:33 »
Hej

Jeg har selv prøvet det samme på min gamle Ax'er, det er ikke bare lige til at lodde på igen, prøv event med noget extra flus

kasper

• Gæst
« Svar #9 Dato: 18. November 2005, 13:26 »
tak for rådet, jeg har fået loddet stikketb fast men det krævede noget fluss som du siger. desværre er der stadig ingen strøm på bagruden, så nu er jeg nød til at finde relæet og er det ikke der fejlen ligger, ligger den måske i kontakten......:@

Bag dukkede ruder:   Kasper

kasper

• Gæst
« Svar #10 Dato: 22. Januar 2006, 12:02 »
He he he. hentede lige 306eren henne ved den lokale mekaniker hvor han havde skiftet mine skæve skiver og lavet min el bagrude. det var en ledning hvor isolereingen var i stykker så den kortsluttede og blev ved med at sprænge sikringerne. det hele er nu lavet jeg havde godtnok selv skiver og klodser med men han forlangte den uhyrlige sum af 300 kr for hele reperationen.
Det er længe siden jeg har gået storsmilende ud fra et mekanikkerværksted efter at have betalt for en reperation.
Totalt ynglings mekaniker :D :D :D

bag afrimede ruder:  Kasper

MortenMI16

• Gæst
« Svar #11 Dato: 22. Januar 2006, 19:43 »
Citér
kasper skrev:
He he he. hentede lige 306eren henne ved den lokale mekaniker hvor han havde skiftet mine skæve skiver og lavet min el bagrude. det var en ledning hvor isolereingen var i stykker så den kortsluttede og blev ved med at sprænge sikringerne. det hele er nu lavet jeg havde godtnok selv skiver og klodser med men han forlangte den uhyrlige sum af 300 kr for hele reperationen.
Det er længe siden jeg har gået storsmilende ud fra et mekanikkerværksted efter at have betalt for en reperation.
Totalt ynglings mekaniker :D :D :D

bag afrimede ruder:  Kasper

Så endte denne efterhånden komiske historie jo lykkeligt.....godt du fandt løsningen på problemet med din bagrude...:D