Forfatter Emne: 206 1.4 Hdi lysende motorlampe efter start besvær på bakke .  (Læst 3050 gange)

Bochr

• Gæst
Hejsa har lige købt mig en peugeot 206 1.4 Hdi SW årg. 10 mrd. 2003 .
Den er begyndt at drille med ikke at ville starte når den holder på en bakke , så har jeg været nød til køre på starteren så starter den efter måske 30 sek.
Men her til morgen er moterlampen så begyndt at lyse og den trækker noget elendigt synes også den rasler mere fra motoren , men måske det er pga, fejlprogram i styreboxen .. Er der nogle der har et bud ???  eller skal den bare sove med fiskene ???

Mvh Bo Christensen

Bochr

• Gæst
RE: 206 1.4 Hdi lysende motorlampe efter start besvær på bakke .
« Svar #1 Dato: 19. November 2012, 22:55 »
Så gik motor lampen ud !! , den opføre sig stadig mærkelig når man skal starte i indkørsel og den holder op ad bakke , jeg fandt dog ud af hvis man pumper på den fætter der sidder ved brændstof filteret så starter den forholdsvis hurtigt .. ? hva pokker kan det være ?

olsenselv

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 20. November 2012, 09:32 »
Citér
Bochr skrev:
Så gik motor lampen ud !! , den opføre sig stadig mærkelig når man skal starte i indkørsel og den holder op ad bakke , jeg fandt dog ud af hvis man pumper på den fætter der sidder ved brændstof filteret så starter den forholdsvis hurtigt .. ? hva pokker kan det være ?

Hej.

Slangesystemet på motoren med håndpumpen skal skiftes, den suger luft derfor du køre starter i så lang tid.

Hilsen olsen

Bochr

• Gæst
« Svar #3 Dato: 20. November 2012, 09:53 »
Tak , ja det bliver vist værre for her til morgen skulle jeg ud og pumpe igen og jeg kan se og høre at der er masser af luft .. der sidder ikke en ventil der også skal skiftes ? og når du siger slangesystem er det så alt efter brændstofs filteret , eller er der flere kilometer rundt i motorrummet

Bochr

• Gæst
« Svar #4 Dato: 20. November 2012, 13:20 »
Kan det passe at det slange sæt med håndpumpe koster ca. 1200 ?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 20. November 2012, 19:47 »
Citér
Bochr skrev:
Kan det passe at det slange sæt med håndpumpe koster ca. 1200 ?

Ja du er ikke langt fra før prisen er rigtig  , så det ligger lige i det område