Forfatter Emne: Mangler vand efter skift af kobling og svinghjul  (Læst 1848 gange)

klausjensen1970

• Gæst
Mangler vand efter skift af kobling og svinghjul
« Dato: 06. December 2012, 22:19 »
Hej
hmm Vi har lige haft vores bil over til mekaniker igen.. Efter de havde skiftet kobling og svinghjul så dryppede den meget med olie..

Så vi aftalte med dem af de tog den igår og havde den så i to dage så de kunne få den skiftet.. Så kommer vi derover og alt er vel jeg henter børnene og kører lige hjem..

Hertil aften vælger jeg lige og hente min cykle på jobbet med bilen.. Her bemærker jeg der ikke var noget varme efter længere kørsel
Da jeg kommer ned på jobbet kører blæseren helt vildt..

og der mangler vand i tanken.

Mit spm : behøver man at trappe vand af motoren når man skal skifte en pakdåse inde bagsvinghjul og kobling.. ?:(

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Mangler vand efter skift af kobling og svinghjul
« Svar #1 Dato: 06. December 2012, 22:29 »
Normalt Nej  , men nu skriver du ikke hvilken bil det er   , der er nogen  gange en slange må flyttes som kræver aftapning   , men tror du ikke mere det er en  lækage du har et sted  som falder sammen med reprationen  , det kan være en utæt køler  hvis det er en Peugeot bil det er set før

klausjensen1970

• Gæst
RE: Hej
« Svar #2 Dato: 06. December 2012, 22:37 »
undskyld :-)
Det er en 407 2,0 hdi sw

Vi har lige haft den til service og der var intet..

Da vi aflevere den havde jeg været rundt med alle børnene samt konen og der var den fin varme.. og der kørte blæseren ikk den larmer jo helt vild.
« Senest Redigeret: 06. December 2012, 22:50 af klausjensen1970 »

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07. December 2012, 06:40 »
har du kontrolleret køler? man kan være uheldigt når man afmont gearkasse at ramme køleren.. kan også være de ikke har udluftet den ordentligt man skal have den nederste kælerslange af for at få den forreste stiver ned..

klausjensen1970

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07. December 2012, 07:32 »
Hej Lars..

Jeg har kontrolleret om der var skader på køler.. der er intet at se og det ser heller ikke ud til at have været nogen læk...

Men du vil mene at man skal rode lidt med kølerslangerne når man skal ind og skifte dakdåsen inde bag ved svinghjul og kobling ?

klausjensen1970

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07. December 2012, 11:38 »
Mekanikeren kom forbi og hældte kølervæske på hmm.. Han var lidt ked af sagen..

Håber ikke den har taget skade.. Det var sgu heldigt at konen ikke kom til at kører i den. Hun havde ikke bemærket det med blæseren.:(

larsK

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08. December 2012, 09:40 »
den tar ikke skade af at mangle lidt, den har jo ikke kogt. det er formentlig manglene udluftning af kølersystem.. men godt du fik det fikset god weekendt og glædelig jul.

MVH Lars Andersen