Forfatter Emne: rensning af olie kanaler 407 1,6 hdi  (Læst 2640 gange)

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
rensning af olie kanaler 407 1,6 hdi
« Dato: 03. Januar 2013, 20:16 »
hej igen igen :)

min 407 1,6 hdi har lige fået skiftet turbo da den døde sidste onsdag nu har jeg hørt fra andre mekaniker at grunden kan være fordi olie kanalerne stopper til og sigen bliver lukket så der ikke kan komme olie igennem så man skal lave en rense prosesse med at køre olie igennem et par gange og afmontere bunkaret og rense siggen ? nogle der kender til dette??

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: rensning af olie kanaler 407 1,6 hdi
« Svar #1 Dato: 03. Januar 2013, 20:21 »
Hej
Jammen har de ikke renset rør og si ifm turboskift?
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

kempf83

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 03. Januar 2013, 20:35 »
jeg har selv skiftet den og først lige fået den information i dag kender du til denne metode må du meget gerne dele den skal man skifte turbo røret til tryk siden jeg har renset intercoleren og slangerne det det vi gør på lasbiler da jeg er mekaniker på lidt stører biler ved jeg ikke så meget om små hi hi

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. Januar 2013, 22:33 »
du skal også kontrollere om dyserne ikke sider løse.. da det kan give det problem at dieslen bliver blandet med olie og det gør at motorolien bliver alt for tyk og sigen samt olietrykrør bliver tilstoppet så turboen ikke bliver smurt har selv lavet et par turbo begrund af det..

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 03. Januar 2013, 22:33 »
Du skal  komme ny olie på og en rense additiv hældes i olien  + nyt filter  motoren skal gå med ca 1500 omdr i 15 min  ved en olietemp på  80 gr eller mere  , den procedure skal køres igennem 3 gange  , afmont bundkar og udskift oliesi  , udskift rør til turbo  med nye banjobolte  ,  saml bilen igen  udskift vacumpumpe til bremseforstærker  , eller køb en gammel og brug medens der renses med additiv i olien  og monter den samme igen med ny pakninger og den si der sidder i   , det er nogenlunde sådan  

de 3 olierens kan du købe originalt som et godkendt produkt som virker  , så lad vær og se om du kan få det ved thansen / FTZ / mekonomen  fordi de er 10 kr billigere med det   , du kan godt bruge en billig olie til renseproceduren  og bruge total 5-30 til slut