Forfatter Emne: Knækket autopære clips  (Læst 2946 gange)

Goke

• Gæst
Knækket autopære clips
« Dato: 06. Januar 2013, 22:18 »
Der mangler en clips i min venstre forlygte pære H1 (nærlys) på 307sweren (årg 2006).
Med clips, mener jeg den "bøjle" som holder pren på plads.

Fandt først ud af det nu, hvor jeg skal skifte pære første gang. Er de clips sådan lige til at skifte, eller hvor meget skal der laves?

Er der tale om at skulle skifte hele lygten? Eller en del af den? Eller en løs clips, man kan indsætte?

Er bange for at pæren rasler, og bilen ikke kommer igennem syn pga dens konstant forkerte lygteindstilling.

Goke

• Gæst
RE: Knækket autopære clips
« Svar #1 Dato: 07. Januar 2013, 09:31 »
Slet ingen bud?

Der må da være nogen af Jer med kendskab til peugeot værkstederne som har et bud? :)

pegot406

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07. Januar 2013, 10:14 »
Kunne man ikke prøve at kontakte Peugeot omkring det.
Selve clipsen kan da ikke koste alverden.

Goke

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07. Januar 2013, 10:39 »
Selve clipsen koster måske ikke mange penge, men jeg er i tvivl om den overhovedet kan eftermonteres - eller om der er tale om udskiftning af en eller flere moduler i lygten.

AXE1

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Slagelse
« Svar #4 Dato: 07. Januar 2013, 17:55 »
Det er en klasikker at den bliver væk, og den kan ikke købes løs = ny lygte. Men hvis du finder en hugger som har en med en front skade, så kan du nok få clipsen for en slik hvis du selv afmonterer den, men kontroller lige din lygte at der ikke er knækket noget
Peugeot 207 RC

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #5 Dato: 07. Januar 2013, 19:51 »
Hvis alternativet var en ny lygte på grund af en mistet/knækket bøjle kunne jeg også finde vej hen på autoophuggen, du kan sansynligvis bruge en bøjle fra de fleste lygter med samme pære, ikke kun peugeot. De fleste autoophuggere afmonterer brugbare lygter ved modtagelse af bilen, så de lygter der er på bilerne på pladsen betragtes som defekte, og jeg er sikker på du kan købe en bøjle for omkring en tyver

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html