Hej
Jeg roder med en 307 årg. 2007, 1,6hdi, kørt 205000 km. Den er sodet helt til indvendig på varmeskjold om turbo. Først var det tydeligt at det kom fra samling mellem turbo/kat. Jeg efterspændte uden resultat, og var egentlig overbevist om at kat er stoppet så turbo ikke kan komme af med udstødning.
Jeg har så udlæst fejl meb delphi tester, 3 fejl (vedhæftet)
Jeg udmålt 31 mbar diff. tryf på dpf ved 2500 o/m og 4 mbar ved tomgang. Indhold sod i dpf = 25%
Har efterfølgende forsøgt at tvangsregenere, det mislykkedes efter at have kørt med 4000 O/m i ca. 5 min. (styret af tester)
Efter forsøg er der målt 43 mbar ved 2500 o/m og 12 mbar i tomgang, faldende til 4 mbar efter ca. 3 min. Indhold sod i dpf = 0 %
Under tvangsregenerering har jeg ikke kunne konstatere at udstødning er utæt!
Spørgsmålet er om kat kan være dårlig så det periodisk stopper og der er for højt modtryk ved turbo ?
Bilen har ikke fået skiftet dpf, så det er vel på tide?
Er det ikke muligt at se på tester hvor fyldt dpf ca. er?
Pft for hjælp