Jeg har Googlet noget rundt omkring problemet . Og kan forstå, det er meget normalt for en TS4. Især ved Motorvejs galop kan olie temperaturen godt stige til små 120 grader.
At jeg brugte 5/40 olie. Var ud fra hvad instruktionsbog og Autodata foreskriver , men kan så forstå.
Peugeot er kommet med et cirkulære på et tidspunkt , hvor de foreskriver 10/40 i stedet..
Dog har jeg ikke kunne finde grunden til de kom med det cirkulære .
Har ikke haft bilen så længe i nu, så jeg kender motorens opbygning i detaljer i nu, men den opfører sig i tomgang ( Periodisk ) som min gamle 1,8 sr kunne finde på , og her var det bare ud med tomgangsregulator/motor og rense/smøre den, så var problemet væk.
Noget andet er, min radio har meget svært ved at holde eller skifte mellem frekvenserne (RDS)
iflg, PP2000 ligger problemet i antennefoden. Men hvordan hulen kommer man lige op til den
God weekend.
Onkel Mikael