Hej,
Så døde koblingen på 406 1,8 fra 2002.
Som jeg tidligere har beskrevet har jeg døjet med rusk ved tilkobling i første gear.
Der har været pauser men i denne uge blev det mere voldsomt og i går fulgte høje skrabende mislyde - værst når koblingen trykkes ned, men også i tomgang uden koblingspedalen trådt ned.
Jeg kan stadig koble ud, men bilen rusker nu så voldsomt ved tilkobling, at jeg ikke ville forsøge og i stedet tilkaldte Falck.
Tidligere har svaret fra bl.a KHJ her på forum været ny kobling og udmåling af svinghjulet for skævhed, så det regner jeg med stadig gælder.
Jeg kan ikke selv skifte koblingen og jeg vil gerne være på forkant og sikre, at udførelsen sker på den korrekte måde og med korrekte dele. Hvad bør jeg være opmærksom på, når jeg taler med en mekaniker? Hvilke dele bør udskiftes og hvad bør foretages?
Jeg slog reparationen op på autobutler i aftes og har modtaget tre tilbud - fra små 3800,- op til 4500,-
Jeg formoder, der skal skiftes:
Komplet kobling (er det altid inkl nav, trykplade og udtrykkerleje?)
Svinghjulet skal udmålet og evt afdrejes (Kan det være så ødelagt at det skal skiftes?)
Ny gearolie
pakninger - men hvilke?
Kommentér gerne
VH Claus, Vejle