Hej alle.
Jeg har en 307sw 1.6Hdi årgang 2005
Jeg har nu i en kortere periode haft en anti pollution fejl. Fik den læst af ved en kammerat, og der blev vi oplyst, at der også var en egr fejl. Vi har så skiftet egr ventilen (viser sig at den var blændet af) Men det har ikke fjernet anti pollution fejlen. Jeg så så herinde, at det kunne være "mass air Flow" mener også det var den fejlkode, vi fik efterfølgende. Jeg har haft den koblet af, blæst den godt og grundigt ren. Prøvet at sætte den på igen og køre: det hjalp intet, så tog jeg ledningen helt ud, og det hjalp heller intet.
Når jeg kører, er det som om, der er noget, der holder igen på bilen. Jeg kan i første gear komme på ca. 3700 omdrejninger. Andet gear omkring 3300, tredje gear omkring de 3000 og fjerde omkring 2700.
Når jeg så kører med konstant fart, er det som om, den tager ved stille og roligt, og så lige pludselig sænker den farten igen, som om jeg slipper på speederen, og så tager den ved igen, og slipper igen, når den kommer lidt over de omdrejninger, jeg har nævnt her.
Jeg har læst, at partikelfilteret kan være årsagen hvis der f.eks. er korrision i den., men den bør jo regenere sig selv. Jeg kører 40 km hver vej til og fra arbejde.
Har I nogen idé om, hvad det kan være? For det begynder efterhånden at løbe op i nogle kroner til mekanikeren.