Forfatter Emne: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003  (Læst 2914 gange)

frank emde

  • Gæst
peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Dato: 09. Februar 2015, 22:10 »
lige et spørgsmål er trækkraften temp styret ? for bilen kan først rigtig trække når den runder de 70 grader og den har lige fået ny luftmængde måler

acdk

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #1 Dato: 13. Februar 2015, 17:49 »
ja motor styringen bruger temperatur føler til indsprøjtnings tidspunkt, så det er en mulighed at temp føleren er gået

frank emde

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi
« Svar #2 Dato: 16. Februar 2015, 20:48 »
Jamen så må jeg prøve at skifte dem for bilen køre uden problemer lige så snart den runder 70 grader

frank emde

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #3 Dato: 23. Februar 2015, 08:22 »
nu har jeg prøvet at skifte temp føler og sat en ny luftmængdemåler på og det er stadig det sammen at trækkraften er væk indtil den når 70 grader. nogle andre bud på hvad det så kan være

Pokeras

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #4 Dato: 23. Februar 2015, 08:49 »
Det kan være alt fra EGR ventil til tilstoppet KAT og evt. partikelfilter..
Det er nok bedst at prøve at udlæse fejlene og se hvad den siger..

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #5 Dato: 23. Februar 2015, 12:25 »
Citér
frank emde skrev:
nu har jeg prøvet at skifte temp føler og sat en ny luftmængdemåler på og det er stadig det sammen at trækkraften er væk indtil den når 70 grader. nogle andre bud på hvad det så kan være

nu er du sikker på at det er den rigtige temperatur føler du har skiftet,  der er hvis 3 styks på sådan en motor
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

frank emde

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #6 Dato: 24. Februar 2015, 21:38 »
Jeg prøvede noget nyt jeg havde en front doser fra en c5  (en ventil til intercooler ) som jeg satte på istedet for den gamle og biler har kørt som den skulle idag hvad gør den  ventil?

Jakob J

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #7 Dato: 07. Marts 2015, 22:49 »
Hvis du finder en løsning Frank, så meld endelig tilbage. Min gør det samme som din. Det er stopspjældet der først åbner omkring 70 grader. Jeg kan bare ikke finde ud af hvorfor styringen ikke åbner for den før. En defekt føler et sted lyder som et plausibelt bud.

frank emde

  • Gæst
RE: peugeot 307 2,0 hdi 110 model 2003
« Svar #8 Dato: 11. Marts 2015, 22:14 »
Så er mit problem med trækkraften løst :) der sidder en magnetventil til turboen med 2 vacuum slanger på begge slanger skiftet da de sad meget løse og magnetventil er blevet renset for synligt snavs og vupti så kom trækkraften fra start og ikke først ved 70 grader