Forfatter Emne: 306 cabriolet spørgsmål  (Læst 2312 gange)

mikkelpf

  • Gæst
306 cabriolet spørgsmål
« Dato: 07. April 2015, 19:58 »
Hej,

Jeg har længe været forelsket i 306 cabriolet og tænker at det måske er ved at være tid til at udleve drømmen. Men da jeg ikke har rodet med andet end gamle engelske biler (MG, Jaguar og Land Rover), så er jeg totalt novice på Peugeot og 306 cabriolet. Derfor har jeg mange spørgsmål og håber at I vil hjælpe mig med svar.

Hvordan er tilgængeligheden af reservedele ?
Er de til at gå til når man kun er amatørmekaniker ?
Hvad skal man se efter når man skal kigge på de biler der er til salg ?
Kan det betale sig evt at hente en i udlandet ?
Er det let at montere et aftageligt anhængertræk ?

På forhånd tak for hjælpen

/Mikkel
« Senest Redigeret: 07. April 2015, 20:02 af mikkelpf »

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: 306 cabriolet spørgsmål
« Svar #1 Dato: 08. April 2015, 12:46 »
Hej!

Hvordan er tilgængeligheden af reservedele ?
.. Fint og til fornuftige priser, ved ikke mht kaleche m.v.

Er de til at gå til når man kun er amatørmekaniker ?
.. Ja

Hvad skal man se efter når man skal kigge på de biler der er til salg ?
.. rust og check af el-systemer

Kan det betale sig evt at hente en i udlandet ?
.. PAS

Er det let at montere et aftageligt anhængertræk ?
.. Ja!

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.533
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: 306 cabriolet spørgsmål
« Svar #2 Dato: 08. April 2015, 17:36 »
Hvis man er til "damefrisørbiler" er dit valg nok en af de flotteste, som allerede skrevet er rust det første der skal undersøges, selv den mindste boble i lakken vil altid udvikle sig, og en komplet omlakering fås ikke under 20.000 kr.
Så er mekaniske fejl meget nemmere og mere håndgribelig, 306 modellen er stadig med den frygtede bagbro, men det er til at købe repsæt eller renoverede modeller hvis den skulle være dårlig.
Jeg har selv hentet flere biler i Tyskland, det er svært at sige om det kan betale sig, men hvis de kommer et stykke nede fra, er de ofte i bedre stand, og udstyrsniveauet er ofte højere end herhjemme.


Holt


Her er for tiden 190 stk 306 cabriolet på mobile.de
http://suchen.mobile.de/auto/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=19300&makeModelVariant1.modelId=11&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariantExclusions%5B0%5D.makeId=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&minPrice=&maxPrice=&minPowerAsArray=&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&minCubicCapacity=&maxCubicCapacity=&ambitCountry=&zipcode=&categories=Cabrio&minSeats=&maxSeats=&doorCount=&climatisation=&airbag=&daysAfterCreation=&adLimitation=&export=&vatable=&maxConsumptionCombined=&emissionClass=&emissionsSticker=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=&minHu=&usedCarSeals=

Husk, hvis bilen holder syn kan den indregistreres på eksportplader, jeg har hørt man nu må køre den direkte vej fra grænsen til sin bopæl med eksportplader,
 den gang jeg gjorde det måtte jeg ind på politistationen i Padborg og få prøveplader til resten af hjemturen
« Senest Redigeret: 08. April 2015, 17:51 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

mikkelpf

  • Gæst
RE: 306 cabriolet spørgsmål
« Svar #3 Dato: 08. April 2015, 18:45 »
Tak for svar, så har jeg lidt at gå ud fra :)