Forfatter Emne: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe  (Læst 3359 gange)

bondo

  • Gæst
406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Dato: 25. Januar 2016, 17:41 »
Benzinpumpen kører ikke. Havde lige voltmeteret i stikket - ingenting. :-(

Sådan inden jeg pilleskillerad fra en kant af:

Hvad er betingelserne for at brændstofpumpen kører? Kun trykføler, eller også tid efter man har drejet nøglen?

Hvilken sikring er det... hmm... ?

Der er vel et relæ til den?
« Senest Redigeret: 26. Januar 2016, 07:26 af bondo »

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #1 Dato: 26. Januar 2016, 12:47 »
Er der et rødt tryk, ude i motorrummet?
Det kommer an på modellen, det ældre er der et relæ, i samme box som ECU, de nye sider relæet i sikringsboxen.
Vis der ikke er et rødt tryk, kan man tag strømmen fra batteriet, venter i 30minuter og sæt strøm på igen.

Betingelserne for brændstofpumpen køre, er trykket falder i pumpen.
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel

bondo

  • Gæst
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #2 Dato: 26. Januar 2016, 16:48 »
Citér
flimmer skrev:
Er der et rødt tryk, ude i motorrummet?


Nixen.

Citér
Det kommer an på modellen, det ældre er der et relæ, i samme box som ECU


Der sidder sådan et her: http://i.imged.pl/przekaznik-citroen-peugeot-bitron-type-240-104-4123131626.jpg

Citér
Hvis der ikke er et rødt tryk, kan man tag strømmen fra batteriet, venter i 30minuter og sæt strøm på igen.


Takker.

Citér
Betingelserne for brændstofpumpen køre, er trykket falder i pumpen.


OK - dvs med afm. stik på trykmåler, skal den bare køre.

Testede relæet i "det fri". Begge spoler (7-14 2-10) kan trække og begge sluttekontakter (1-11 8-13) virker.

Takker - pusler videre. :-)

bondo

  • Gæst
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #3 Dato: 26. Januar 2016, 18:27 »
Citér
flimmer skrev:
Er der et rødt tryk, ude i motorrummet?


Gu er der så! Øjnene... :-) Hvad gør denne røde knap?

Citér

Betingelserne for brændstofpumpen køre, er trykket falder i pumpen.


Nåeh - "I" pumpen....

Troede ellers jeg havde fejlen, da jeg opdagede det blå stik på kablet ved relæet sad halvt ude. I med det. Hjalp ikke en skid... Relæet klikker tydeligt hørbart. Stadig ingen spænding i stikket ved pumpe  (gul-grå). :-(

Argh... kunne førnævnte stik have sprunget en sikring..?? Hmm.. ikke inde i kabinen. Ude i motorrummet.? Bingo. Så kom der sgu liv i pumpen igen.

Summasumarum: Et løst stik ved relæ for pumpe, samt deraf sprunget sikring. :-)

Stadigvæk - hvad er den røde knap til..?

Tak for hjælpen!

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #4 Dato: 26. Januar 2016, 21:13 »
Sådan man :D gør det selv mekaniker

Den røde knap bruges til, vis man har/er påkørt og airbag er udløst, vil man ikke kunne starte motoren, ved mindre man trykker på den røde knap.
Har læst at nogle gange kan ECU går i selvsving, som derfor hjælper at trykke på den røde knap.
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel

Biavleren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 47
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hammel
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #5 Dato: 27. Januar 2016, 08:59 »
Airbaggen behøver ikke at blive udløst, en forfjeder der springer kan være nok. Har prøvet det på en Partner !

Hilsen Biavleren

bondo

  • Gæst
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #6 Dato: 28. Januar 2016, 22:01 »
Lidt historie: De sidste uger inden totalt stop, havde den gået noget halvskidt. Alt fra plutten, til otte-taktning, til kortvarige totaltstop. Det kom samtidig med at temperaturen faldt. OK, sprit i lortet. Det hjalp (selvf) ikke.

Bil ind i varmen, afm. alle stik til motorstyring, sprøjte med kontaktrens/fugtfortrænger. Herefter vil dyret ikke starte.... Startspærre var gået i spunk.! Argh.. Lokker min mekaniker til at komme forbi med en PP2000 (flinker mand). Ingen fejl, nøglekoder OK.

OK - siger han så, prøver lige det her: Med tændingen til, afmonteres BSI-boks. Med tændingen fra monteres BSI igen. Caramba - så kunne lortet starte igen!!

Tænkte dette BSI trick kunne "come handy" for andre. :)

Efterfølgende skulle jeg så fortrædelighederne ovenfor igennem. :-)

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #7 Dato: 29. Januar 2016, 15:04 »
Så er det godt, jeg ikke har BSI boks, har læst at der skulle være nogle, som tit har problemer med BSI boksen
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel

bondo

  • Gæst
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #8 Dato: 30. Januar 2016, 07:47 »
Troede jeg alle havde, under en eller anden form? !

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
RE: 406, årg 2000, 1.8i - benzinpumpe
« Svar #9 Dato: 30. Januar 2016, 22:06 »
Nej dem med BSI boks, var dyre at købe, der er 3 typer som jeg kan se det.
1. uden central lås
2. med simple central lås (uden BSI) med eller uden fjernbetjening
3. med superlås (BSI boks)
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel