Hej alle
Jeg har en 306 cabriolet med en 1,8 8v. I går morges ville den ikke starte. Motorlampen blinkede mærkeligt, samtidig med der var en underlig klik-lyd fra både instrumentbrættet og benzinpumpen.
Jeg tog min anden bil på arbejde, og da jeg kom hjem, prøvede jeg igen. Denne gang kunne jeg få bilen til at opføre sig normalt ved at slå tændingen til og fra nogle gange. Derefter startede den fint. Jeg kunne endda køre rundt i Aalborg med et par stop ind i mellem.
Om aftenen ville den igen ikke starte. Jeg så efter relæet til benzinpumpen (som vist også er til andre ting?), og opdagede, at det var ødelagt. Der var hul i det, og indmaden var helt rusten (se billede:
https://drive.google.com/file/d/0B1-SGk9ECESBOWRXTDlka2g0d3M/view)
Jeg fik derefter fat i et andet, men problemet er stadig det sammen.
Når jeg slår til tænding, kan jeg godt høre pumpen meget svagt. Den slukker dog aldrig igen. Alt den benzin pumpen pumper frem til motoren, ryger desuden retur igen i returslangen. Er det normalt? Så får den jo svært ved at lave tryk. Pumpen får 11,8 v, men jeg har også prøvet at starte bilen mange gange. Så jeg tror det er fint.
Jeg døjer også med, at bilen går ud, når jeg drejer til højre med mindre end en kvart tank benzin. Jeg fandt ud i i dag, at pumpen har været skiftet før. Jeg tror, at man bare har monteret pumpen fra en almindelig 306, som sikkert stikker mindre ned i tanken.
Uanset skifter jeg pumpen til en fra en cabriolet. Men hvilke andre ting kan der være skyld i mit problem?
Jeg har prøvet at lave en video med lyden fra pumpen. Den lyder overhovedet ikke som de plejer i 306'ere:
https://drive.google.com/file/d/0B1-SGk9ECESBS2JyR0dIT29GVWM/view