pug407aut skrev:
sejler bilen hvis du kommer ned i nogle dybe truckerspor?
Hvordan ser dækkene ud, er der unormalt slid på dem?
Det er begrænset hvor meget jeg har kørt i den, bilen står uden plader, så det er kun prøveturen og turen hjem på prøveplader jeg har kørt, men det er min klare fornemmelse at hjulene kan bevæge sig frit mellem yderpunkterne af ratsløret. Dækkene er fine med omkring 80% mønster og normalt slid.
Defekte bøsninger i bærearme plejer at kunne mærkes når man slipper gassen pludselig, det har jeg ikke bemærket.
mikhan skrev:
Har du prøvet at løsne begge manchetter på selve tandstangen ??
Jeg mener, at du så får syn indtil selve tandstangen ( Hvor sporestængerne er skruet på. )
Så burde det give syn for sagen om tandstangen har slør eller ej når en hjælper drejer rattet indenfor sløret.
Iøvrigt vil en slidt tandstang typisk kun have mærkbart slør omkring midterstillingen.
Så hvordan med slør i rattet`s yderstillinger (H/V)
PS!!! Hvordan med "krydset" nederst på ratstammen. I sagens natur, så vil bare millimeter`s slør dér, give temmelig meget slør oppe i rattet.
Jeg har ikke nået alverden, da bilen først kom hjem i går eftermiddag, med hensyn til ratslør i yderstillingen, er det lidt af en prøvelse, da det jo som beskrevet kun mærkes under kørsel, og jeg har ikke lige adgang til en stor åben jævn plads hvor jeg kan køre i cirkler uden plader.
God idé med manchetterne, jeg er ikke engang sikker på man behøver at tage dem af, jeg vil tro man kan mærke det gennem dem.
Angående kardankryds, sidder de inde i bilen på en 307, og jeg har mærket efter slør i hele ratstammens længde inklusiv kardan.
Jeg har en tandstang stående fra en 307 fra 01 med 107.000 på klokken, de har mærkelig nok samme reservedelsnummer, hvis der er den mindste antydning af slør i selve tandstangen, kommer den anden bare på.
Holt