Rent logisk, så skulle en gearkasse reparation ikke fysisk kunne "smadre" motoren. Og da slet ikke på "kun" een cylinder
Og for at bringe dig lidt håb, så tænker jeg
Hvordan er den kompressions test foretaget
Rent fysisk gennem "et hul" ned til den cylinder. Eller rent "elektronisk" via en udlæsning med en tester ??
Er det det sidste, så kunne det meget vel være at der er gået koks i styreboksen/softwaren, p.g.a. den dårlige stikforbindelse. Hvilket testeren så registrerer eller "misforstår"
(Elektronisk kompressions test (med det rette værktøj) måles ved at koble een cylinder fra af gangen. Og så se forskellen) (Men kræver at motoren kan startes)
Kun et gæt
Endnu mere undre det Peugeot værksted mig
For at kode nøgle, så har de jo en tester på. Og en simpel fejludlæsning ville KLART fortælle at noget er galt.. Også pege på et stik der ikke er på plads. (Ingen kontakt til styreboksen evt.)