Hej forum.
Jeg købte igår en Peugeout 406 2,0 turbo benziner, med næsten alt i udstyr, stort set fuld service bog og en-ejers. Jeg lagde ikke mærke til det under prøvekørslen, men på vej hjem på motorvejen lagde jeg mærke til, at bilen stort set ikke kan bankes over 4000 rpm, selv med pedalen i gulvet. Der er stort set intet træk i den; den kan flytte sig selv rundt, men det er bestemt ikke 150hk.
Ud over det har jeg fundet ud af, at der er slynget olie rundt i meget af bagsiden af motorrummet; op ad firewallen, på komponenter og dryppende fra bundkarret. Jeg har fået et kvalificeret bud på at turboen måske er flækket, og at det muligvis er den der slynger olie rundt. Noget med, at denne model Pug skulle have en svaghed når det kom til det punkt?
Jeg har idag haft bilen på rampe, men fra neden synes jeg ikke der er tegn på en flækket turbo. Jeg vil gerne pille den ud af bilen for nærmere eksamination, men er i tvivl om hvordan man lettest kommer til den? Fordi motoren er vendt rundt er der ikke meget plads omkring den, og jeg synes at højre trækaksel er voldsomt i vejen? Hvordan gør man på værkstederne?
Enhver hjælp vil være kærkommen, for jeg kunne faktisk godt tænke mig at beholde den da den er pisse luksuriøs og lægger rigtig godt på vejen, men med en død motor er det svært at nyde den
På forhånd mange tak