Hej alle på forummet..
Jeg vil lige starte med at sige jeg har ikke den vilde viden om biler, men kan dog godt finde ud af det logiske i teknik bag en bil
Men problemet jeg oplever er følgende..
Min 208 1.2 VTI fra 2012 har det mærkelig problem at når bilen er helt kold og startes så banker/klikker den i motoren som om en ventil hænger eller et leje ikke har det så godt, men når motoren er varm så er der ingen problemer og den køre/går som en drøm.
Olie og service er overholdt efter forskrifterne og ja alt burde være i orden, bilen har kørt 132.000km og har ellers ingen problemer ved drift.
Men når det så er sagt så havde jeg en formodning om at det kunne være et kendt problem fra Peugeot`s side da de tidlige modeller af 208erne fra 2012 havde et problem med krumtappen og derfor har Peugeot haft den ude og måle den ud og den fejler intet ifølge deres udsagn, men bilen var en smule varm da de testede for de mente ikke der var noget at høre på den..
Men så har jeg i min søgen efter svar kommet rundt på nettet og set og læst at det nærmest kan være alt fra blinklys til stempel der er problemet, men der var alligevel et Engelsk forum som vakte min opmærksomhed.
Et par englændere skriver her at de har oplevet problemer med balance shaft og at det i de tilfælde har kostet en ny motor :/
Så håber lidt en her inde har en ide om i hvilken retning jeg skal søge for at finde ud af hvad det er..
Ps. Peugeot vil ikke fejlsøge på bilen uden at tage betaling for de mange timer de mener det vil tage, derfor er det udelukket at køre den til Peugeot og få kigget på det..
Mvh Morten