Forfatter Emne: Peugeot 407 2,2i  (Læst 3505 gange)

Pe 407

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 111
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot 407 2,2i
« Dato: 02. August 2016, 19:20 »
Hej fik et problem med vandtemperaturen i dag , kørte ganske alm kørsel og pludselig drønede temperaturen op og der kom en advarsellyd , jeg skynder mig ind til siden og stopper bilen og den falder hurtigt i temperatur og starter og kan køre videre hvor den så holder sig på 90 grader ??

Nogen der har prøvet noget lignende ??

Hvordan køler den motoren når den ikke har nogen vinge som andre alm biler har ??

Gode forklaringer og løsninger er MEGET velkomne :)

Pe 407

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 111
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #1 Dato: 02. August 2016, 19:25 »
Forresten ,man skal åbenbart have en tester når man har en Peugeot 407 , er der nogen der kender en fornuftig pris på sådan en , kender en jeg mener det er et program til en computer der kan teste dem kan det passe , han er desværre på ferie endnu i udlandet , så et godt råd er igen MEGET velkomment

Vh  Pe 407

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #2 Dato: 02. August 2016, 19:48 »
Citér
Pe 407 skrev:
Hej fik et problem med vandtemperaturen i dag , kørte ganske alm kørsel og pludselig drønede temperaturen op og der kom en advarsellyd , jeg skynder mig ind til siden og stopper bilen og den falder hurtigt i temperatur og starter og kan køre videre hvor den så holder sig på 90 grader ??

Nogen der har prøvet noget lignende ??

Hvordan køler den motoren når den ikke har nogen vinge som andre alm biler har ??

Gode forklaringer og løsninger er MEGET velkomne :)

Hvis din 407er ikke har en blæser på køleren, så er du den eneste :)
Løsning: Få en blæser på den ;)
« Senest Redigeret: 02. August 2016, 19:50 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Pe 407

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 111
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #3 Dato: 08. August 2016, 16:19 »
Hej Pug

ja jeg kender ikke meget til Peugeot ,men har aldrig før haft en bil hvor man har sat vingen FORAN køleren :o

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #4 Dato: 08. August 2016, 16:52 »
Citér
Pe 407 skrev:
Hej Pug

ja jeg kender ikke meget til Peugeot ,men har aldrig før haft en bil hvor man har sat vingen FORAN køleren :o


Nej men netop fordi ingen skal få fingre i klemme, så har de Franskmænd valgt den placering af blæseren. ;) ;)  (Bag et "internt" frontgitter når klappen er oppe)

Her er et billede fra min Xsara.. Det er det samme på en Peugeot.. Nogen har endda 2 blæsere.
Min har p.g.a. klimaanlægget, bare flere hastigheder på samme mølle..

PS!!! Til venstre for den enlige mølle, ser du de relæ´er der styrer blæseren.

« Senest Redigeret: 08. August 2016, 17:07 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #5 Dato: 08. August 2016, 17:27 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
Pe 407 skrev:
Hej Pug

ja jeg kender ikke meget til Peugeot ,men har aldrig før haft en bil hvor man har sat vingen FORAN køleren :o


Nej men netop fordi ingen skal få fingre i klemme, så har de Franskmænd valgt den placering af blæseren. ;) ;)  (Bag et "internt" frontgitter når klappen er oppe)

Her er et billede fra min Xsara.. Det er det samme på en Peugeot.. Nogen har endda 2 blæsere.
Min har p.g.a. klimaanlægget, bare flere hastigheder på samme mølle..

PS!!! Til venstre for den enlige mølle, ser du de relæ´er der styrer blæseren.


På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #6 Dato: 08. August 2016, 18:01 »
Citér
pug407aut skrev:

På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande


Kan du huske parametrene for blæseren? Hvad hastig de drejer med ?
« Senest Redigeret: 08. August 2016, 18:12 af Jack M »
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #7 Dato: 08. August 2016, 19:38 »
Citér
Jack M skrev:
Citér
pug407aut skrev:

På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande


Kan du huske parametrene for blæseren? Hvad hastig de drejer med ?

Nej, ikke andet end på gehøren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #8 Dato: 08. August 2016, 20:53 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
Jack M skrev:
Citér
pug407aut skrev:

På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande


Kan du huske parametrene for blæseren? Hvad hastig de drejer med ?

Nej, ikke andet end på gehøren


Okay, der er jo noget med at styrenheden sender nogle pwm signaler så spændingen ændre sig og dermed hastigheden på blæseren,, hvis jeg husker rigtig, mener også det er derfor at der ikke sidder nogen modstand
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #9 Dato: 08. August 2016, 22:23 »
Den eneste modstand der er på blæseren, er printet (PCB) i blæseren som er det der regulere for mellem hastighed 1 og 2
Og det er motorstyringen der giver signal til det.

Og hvis det print med mere bliver defekt, så får man en fejlkode som man kun kan se med tester.

Blæseren kan også komme til at gro fast efter en lang vinter, til at fejlsøge det, der nakker man en af konens blomsterpinde eller en anden lang genstand, her bruger man pinden til at mærke om blæseren køre rundt uden modstand
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Pe 407

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 111
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #10 Dato: 09. August 2016, 07:24 »
Hej Mikhan , pug og Jack

Jack det var lærerigt med vores mailkorrespondance igår , tak for alle råd og vejledninger og Mikhan tak for forklaring og billeder og Jack og pug jeg synes det er spændende at følge med I jeres udveksling af viden omkring et af de mest ømme punkter på en bil nemlig korrekt køling af bilen

MEN altså igen Fransk ,ha hele forkofangeren af for at komme ind til en " mølle " :|

Men så ved man da det ;)

Vh  Pe 407
« Senest Redigeret: 09. August 2016, 07:40 af Pe 407 »

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #11 Dato: 09. August 2016, 07:45 »
Og skal man derind og dermed have kofangeren af sidder der to trælse klips i toppen af kofangeren ved siden af lygten, en i hver side, som skal drejes en kvart omgang og man kan kun komme til dem ved at fjerne inderskærmen,, den letteste måde at komme derind for hjemme mekanikeren er at folde en metal bøjle ud og lige give den yderste cm et knæk på 90 grader,, det virker
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Pe 407

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 111
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2i
« Svar #12 Dato: 09. August 2016, 09:17 »
Hej Jack

Takket være nogle som både dig og jeg der godt kan li at spare tid og nå noget på dagen er denne slags fif fantastiske ;)

tak for rådet

Vh  Pe 407