Forfatter Emne: 406 2.0 bliver varm og prutter  (Læst 1280 gange)

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
406 2.0 bliver varm og prutter
« Dato: 13. September 2016, 01:08 »
Nu har min bil i længer tid, afbrændt benzin i udstødningen, i de første sekunder af motor brems.
Nu gør den det nogle gange, når jeg skifter gear fra 4 til 5 men kun når motoren er varm, så jeg tænker at det er labdamsonden, der er et problem, da den ligger mellem 0,8 til 0,3 i tomgang.

Jeg kan næsten ikke køre med testeren, da min model åbner ned af og ned på min skinneben.
Motorende har altid blevet varm ved tomgang, især ved jeg ikke har over 2500 omdrejninger, så jeg tænker om vandpumpen også er ved at stå helt af.

Når jeg køre over 60 km/t er der ikke noget problem, selv med lave omdrejninger, selv om det kommer op på ca 90 grader.

Jeg har skiftet termostaten og det har hjulpet lidt på problemet men kan blive meget varm i tomgang og det hjælpe ikke vis jeg køre 50 km/t. Temparturen kommer først ned på de ca 80 grander, vis omdrejningerne bliver højre.

Så er det vandpumpen eller er labdamsonden skyld i mit problem?
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel