« Svar #1 Dato: 05. November 2006, 20:12 »
Jeg har været udsat for noget tilsvarende, men før jeg fik gjort noget ved problemet, løste det sig selv. I mit tilfælde var det bremsebakkerne til håndbremsen i venstre baghjul, der var "synderen". Årsagen var at de to fjederstifter, der fastholder bakken i ankerpladen, ikke var monteret korrekt og derfor til sidst gik helt fri - hvilket igen medførte en blokkering af hjulet. Ikke videre smart om det sker på motorvejen, men i mit tilfælde skete det gudskelov under udbakning fra en parkeringsplads.
Desværre vred de fastsiddende bakker nu fjederstifterne helt ud af ankerpladen med uoprettelig skade på disse, til følge. Løsningen blev derfor ny ankerplade, nyt håndbremsekabel og nye bakker.
Så var jeg dig, ville jeg lige hive skíverne af og tjekke om alt er samlet korrekt og sidder rigtigt.
Venlig hilsen Bo
Logget
Nuværende: 607 2,2i årg. 2002 + 306 1,6i Stc, '02 .... Tidligere: 605 2,0 SLi, Citroen C5 '01, 306 1,4 SL sedan ´96, 605 SV V6 ´92, Citroën Xantia 1,8i, Citroën Xantia 1,8i SX, Citröen Xantia 2,0i 16V Break, 605 SV V6 Aut. 405 1,6 GLX, Opel Rekord 2,0E, Volvo 360, Volvo 343, VW Golf I, Opel Kadett E Stc. Talbot Solara SX, Talbot 1510 SX, Talbot Solara 1,5 LS, talbot Solara 1,6 GL, Talbot Horizon SX, Simca 1100 GLS, Simca 1100 ES