Forfatter Emne: Svejsning og strøm  (Læst 2268 gange)

Jesper 307 sw 2004

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 80
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Svejsning og strøm
« Dato: 16. December 2017, 19:00 »
Hejsa,
Er det nok at pille plus af batteriet, når vi skal svejse i en 307, 2004?
På forhånd tak,
Jesper
306 1998 rip
307sw 2.0 136hk benz H3 2004

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Svejsning og strøm
« Svar #1 Dato: 16. December 2017, 22:06 »
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Jesper 307 sw 2004

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 80
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Svejsning og strøm
« Svar #2 Dato: 17. December 2017, 10:09 »
Mange tak for svar! 😊
306 1998 rip
307sw 2.0 136hk benz H3 2004

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.532
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Svejsning og strøm
« Svar #3 Dato: 17. December 2017, 11:04 »
Citér
Guppy skrev:
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.


Det var vist dengang man rent faktisk brugte værktøj til at fjerne polskoene, i dag hvor det bare er en bøjle der løftes, er det fuldstændig ligemeget, bare kredsløbet afbrydes.
Hvis polskoen er udskiftet til modellen der kræver værktøj, er Guppys fremgangsmåde stadig den eneste rigtige.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Svejsning og strøm
« Svar #4 Dato: 17. December 2017, 11:22 »
Citér
Holt skrev:
Citér
Guppy skrev:
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.


Det var vist dengang man rent faktisk brugte værktøj til at fjerne polskoene, i dag hvor det bare er en bøjle der løftes, er det fuldstændig ligemeget, bare kredsløbet afbrydes.
Hvis polskoen er udskiftet til modellen der kræver værktøj, er Guppys fremgangsmåde stadig den eneste rigtige.


Holt

Citroen og Peugeot køre med klemmesko, de fleste andre bilmærker der er det med sko der skal skrues løse med en 10-11mm nøgle. :)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Jesper 307 sw 2004

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 80
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Svejsning og strøm
« Svar #5 Dato: 17. December 2017, 15:54 »
OK, så bare en af polerne fra. + Eller - som man selv synes, så længe man ikke kortslutter noget.
Takker gutter 😊
306 1998 rip
307sw 2.0 136hk benz H3 2004