Forfatter Emne: 406 1,8 fra 96 vil ikke starte  (Læst 2025 gange)

Anjak

• Gæst
406 1,8 fra 96 vil ikke starte
« Dato: 22. December 2006, 11:25 »
Hej.

Jeg har en 10 år gammel sag. Her til morgen ville den ikke starte. Den var helt død. Tror måske det er starteren eller "kullene" som der er problemer med.
Radioen spiller fint og lyset virker fint så det er ikke batteriet.
Fik hjælp fra Dansk Autohjælp, og han slog forsigtigt på starteren med en hammer og så kunne jeg starte den.

Så det er sikkert starteren der er gået eller hvad? Løsningen med hammeren holder sikkert ikke længe og har snakket med et par værksteder og det vil koste ca. 2000 at sætte en ny starter i.:( ØV

Har læst på forum her at det som regel ikke er starteren der er noget i vejen med. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være? Er det kullene som skal skiftes?

Mvh. Anders

peugeot605

• Gæst
RE: 406 1,8 fra 96 vil ikke starte
« Svar #1 Dato: 23. December 2006, 17:08 »
Det lyder som om det er din starter desværre..
Min bror har en Peugeot 405 1.8 si og han haved også det problem som du har nu og han haved en hammer med i bilen nogen gange ville den starte uden man slog på den andre gange skulle den lige have et slag med en lille hammer, men som du selv siger holder ikke længe måske et par måneder, men så kan du nå at spare op for en brugt kan ikke betale sig at købe efter min mening du ved aldrig hvornår den heller ikke virker og 2 grugte koster det samme som 1 ny sååå..

Hvis du mener det skulle være dn kull i din genrator som var dit problem ville dit batteri lampe lyse inde i bilen for så ville den ikke lade nok..

Tror det er din starter der driller dig desværre. men når den er skiftet skulle den ikke gerne skiftes i langtid :-) eller drille dig :-)

Anjak

• Gæst
RE: Tak for svaret
« Svar #2 Dato: 26. December 2006, 18:28 »
Ok. Tak for svaret.

Tager bilen på værksted i morgen for nu har den virkelig svært ved at sarte. Den kan liiiiiiiiiiiiiige starte.

Har købt nyt kul til bilen og det prøver vi at skifte først, men gutterne på værkstedet kan nok hurtigt finde ud af, hvad der er i vejen.

peugeot605

• Gæst
RE: oki..
« Svar #3 Dato: 30. December 2006, 17:28 »
Jamen du må da lige smide en lille besked om hva der var i vejen med bilen det er jo rat at vide.

Det kan godt betale sig at skifte kullet på den nogen gange, men kun hvis man selv kan skifte det ellers spare man ikke det vilde, men altså hva der er sparet er jo tjent :-)

Men smid lige en tilbage melding når du får det lavet :-9

Godt nyt år..

Anjak

• Gæst
RE: Bedre sent end aldrig
« Svar #4 Dato: 08. Januar 2007, 19:54 »
Hej

Jeg belager det sene svar men har fået løst problemet. Det var ikke nødvendigt at udskifte starteren, men de har skiftet kulsættet + noget andet i starteren.

På trods af at de blot reparerede starteren lød regningen på kr 1.345.

Lidt ekstra oven i og jeg kunne have købt en ny starter.

mvh. Anders

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: 406 1,8 fra 96 vil ikke starte
« Svar #5 Dato: 08. Januar 2007, 22:45 »
Citér
Anjak skrev:
Hej

Jeg belager det sene svar men har fået løst problemet.

mvh. Anders

Sent og sent, men rart at du gjorde det. Det er det der gør det værd at hjælpe andre.:)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.