Forfatter Emne: 205 går i stå når den bliver varm  (Læst 2114 gange)

MaAaN

• Gæst
205 går i stå når den bliver varm
« Dato: 18. April 2007, 11:13 »
Hej

Jeg har lige købt en peugeot 205 fra 1990. Den kører ok når den er kold, men når den bliver varm, så går den i stå og der er ikke noget at gøre.

Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Hundeklapper

• Gæst
RE: Samme problem her
« Svar #1 Dato: 24. April 2007, 18:44 »
Hej.

Jeg har en 306 fra 98, der ikke kan starte når den er varm, går op i høje omdrejninger under kørsel og som har det med at tabe pusten, når man træder på gassen hvis den holder stille.

Værkstedet satte computeren til og sagde at de havde rettet fejl på indsprøjtningssystemet og noget med en lambda sonde. problemet kom dog igen et par dage efter, hvor værkstedet nu ville have bilen til elektronikmekaniker for videre test.

Om fejlen er en defekt varmeføler eller andet ved jeg ikke, men p.t. leder jeg efter en billigere løsning end elektronikmekanikeren.

Mvh  Leif

skpedersen

• Gæst
RE: 205 går i stå når den bliver varm
« Svar #2 Dato: 25. April 2007, 23:37 »
Citér
MaAaN skrev:
Hej

Jeg har lige købt en peugeot 205 fra 1990. Den kører ok når den er kold, men når den bliver varm, så går den i stå og der er ikke noget at gøre.

Tjek manifolden for revner. Har prøvet det samme, og det viste sig at der kom falsk luft ind når "koldstartsfunktionen" slog fra.

1860ccm

• Gæst
RE: 205 går i stå når den bliver varm
« Svar #3 Dato: 30. April 2007, 17:58 »
Citér
MaAaN skrev:
Hej

Defekt tændingsmodul.