Forfatter Emne: Turbo til 605. 30 v6 12v  (Læst 2935 gange)

peugeot605

  • Gæst
Turbo til 605. 30 v6 12v
« Dato: 30. Juli 2006, 16:10 »
Hej Jeg har kigget lidt efter turbo til min peugeot 605 3.0 v6 12v. jeg kunne godt tænke mig 1 turbo måske 2 afhængi af prisen, men nogen som ved hvor jeg kigge på turbo til min bil??

har prøvet på de fleste søg maskiner, men de fleste chip tuning o er til diesel ellers har de ikke min model..

så nu vil jeg se på en turbo..

405 turbo 16

  • Gæst
RE: turbo
« Svar #1 Dato: 28. August 2006, 22:48 »
nu findes der ikke noget turbo kit til din men er du snild på fingerne så er mit foreslag følgene:

2 gt 28 garrett turbo                               4995,- pr stk                      
1 intercooler 600*300*76 mm                 1995,-
1 megasqurt                                          3295,-
1 blowoff ventil                                       2500,-
4 dyser                                                  1000,- pr stk
og så kommer der ellers lidt rør,
slanger,flancer                                   ca 10,000,-

så ca en 31,780,- jyske $$$ så har du de basale komponenter
til et godt projekt.

til denne coctail kommer der en dag eller to på rullefelt
og der er priserne meget vaiable men personligt syntes jeg bedst
om nokken,

på med vanten
og god fornøjelse
hilsen thomas

peugeot605

  • Gæst
RE: det lyder sku intressant.
« Svar #2 Dato: 17. September 2006, 22:15 »
JEg må nok sige det er jo lidt dyrt, men i forhold til at jeg godt kunne tænke mig det så fuck det så køber jeg sku delene, men nok ikke på en gang det koster jo også at få sat det på hi hi..

har lige skiftet min bagerste manifold og ja det kosted mig 18.000 rundt regned..

men inden turbo skal jeg lige have renoveret min motor da turbo slider en del på motoren. har bestilt tid til en renovering eller han ringer ang: hvornår de har tid.

Og fandt også lige ud af at min bil er ikke født med tandrem, men som nogen af de få så er den med kædetræk vilket gør den ikke skal skiftes sagde de hos peugeot. men skifter den nu alligevel da den lramer lidt den kæde som sider på tror den er slidt, men sikkert ikke nok til det har nogen betydning, men den larmer bare..

peugeot605

  • Gæst
RE: hmm
« Svar #3 Dato: 19. September 2006, 15:50 »
hvad mener du med at den ikke har så godt et ry for holdbarhed?? Oppe hos Peugeot sagde de at den model jeg har ikke har så mange fejl ikke betydelige, men mere 24 v den skal man passe på den motor har ry for at gå i stykker og skyde sine stempler ud af motoren.. Jeg ved det hypigste fejl med min model er vandslangen den skulle vist blive utæt nogle gange. ( vandslange original koster 2500 + moms) og kan ikke få den uoriginal desværre.

peugeot605

  • Gæst
RE: oki trist.
« Svar #4 Dato: 19. September 2006, 18:04 »
Hmm det er jeg da ked af at høre hihi,, men det er en internet side kan ikke huske hvad den hedder, men der er beskrevet alle fejl ved en peugeot 605 3.0 fra 1990 til 1994 og der står ikke noget om køle kanalerne men det kan jo være noget der er kommet frem efter den side er lavet, men det skal da undersøges og om ikke andet må det kunne laves så det virker. man kan jo få alt for penge hi hi det er jo så bare lige det om man har dem der skal til hi hi..

Flintstone

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Turbo til 605. 30 v6 12v
« Svar #5 Dato: 22. December 2006, 00:03 »
Må blot bemærke at min 605 SV Aut. nu nærmest har gået 300.000 km og still going strong ... kan snildt klare 0-200 på under 30 sek. ... men gør det ALDRIG på kold motor.
Hvis man følger det, der rent faktisk gælder for Lamborghini m.fl. skal motoren helst køre i et par minutter, før man overhovedet triller. Så er der kommet olie ud i alle hjørner og maskinen er begyndt at få varmen.
Giv aldrig for meget gas på kold motor - det er vejen til et hurtigt endelidt for den.
Husk også ALTID at skifte olie regelmæssigt.

Havde for mange år siden en Simca 1100 - den kørte en ½ million km på samme maskine - lød til sidst næsten som en diesel, men kørte stadig upåklageligt. Stillede iøvrigt ventiler ved hvert olieskift, og de "snakkede" først efter ca. 250.000 km. Måtte opgive bilen pga rust og manglende pleje af karossen - motoren fejlede ikke noget.
Nuværende:   607 2,2i årg. 2002 +  306 1,6i Stc, '02 .... Tidligere:  605 2,0 SLi, Citroen C5 '01,  306 1,4 SL sedan ´96,  605 SV V6 ´92, Citroën Xantia 1,8i, Citroën Xantia 1,8i SX, Citröen Xantia 2,0i 16V Break,  605 SV V6 Aut.  405 1,6 GLX, Opel Rekord 2,0E, Volvo 360, Volvo 343, VW Golf I, Opel Kadett E Stc. Talbot Solara SX, Talbot 1510 SX, Talbot Solara 1,5 LS, talbot Solara 1,6 GL, Talbot Horizon SX, Simca 1100 GLS, Simca 1100 ES

peugeot605

  • Gæst
RE: oki det var ellers flot for en motor af en 1100 at være.
« Svar #6 Dato: 23. December 2006, 16:42 »
JA det er rigtigt en motor der ikke har forvarmer på skal lige have lov at stå til den ryger ned på de 700-750 omdrejninger den  normalt skal stå på så er den klar til kørsel, men loven siger jo også en bil kun må stå 1 min i tomgang, men er politiet jo nok også ligeglad med hi hi..

Jeg har snakket med min forsikring og har besluttet ikke at lave min bil med turbo da den køre godt nok som den er og skal ikke være kritisk men var ked i starten over min bil men efter peugeot har haft den oppe til undersøgelse nu den har kørt knap 300.00km så siger de til mig at bilen skulle gerne holde meget længe endnu for den fejler ingen ting og den lyder godt i motroen dejligt :-)

Men seriøst er det nok den dyreste bil at få på værksted hi hi..

Nu står den bare til en omlakering og motor renovation og nye fælge til sommer:-)

rsn

  • Gæst
RE: ehm
« Svar #7 Dato: 30. Januar 2007, 17:43 »
hvor får du renoveret topstykket henne og hvad koster det ?

peugeot605

  • Gæst
RE: renovering hmm
« Svar #8 Dato: 17. Februar 2007, 15:09 »
Jamen får den ikke renoveret alligel .. Jeg købte en anden motor som var renoveret da det er billigere..

men ellers var det Peugeot der skulle orden det :-)

lige nu står den hos en Peugeot forhandler som har skiftet min motor ud + div. ting som de lige så godt kunne skifte..