Hej igen.
jeg har nu kørt ca 400km siden sidst. jeg har haft et voltmeter i 12v stikket hele tiden for at kunne se lidt af det der sker.
Tilsyneladende lader den periodisk nogle gange op til 15,4v, når den gør dette falder radioen konsekvent ud et splitsekund når jeg blænder op.
jeg har også kørt en kort periode hvor den kun viser batterispændingen på 12.5v, men ingen ladning, her får jeg de andre fejl (power steering faulty, abs/esp) og her for jeg den samme fejl som beskrevet før, dog falder cruisecontrol også ud, og kan så ikke genindkobles, før motoren har været standset.
Og her bliver det så mystisk, for når motoren har været standset, og jeg sætter tænding på bilen, er der ingen lys i instrumentbrætets lamper, centrallås viker ikke, haveriblink virker ikke, og voltmeteret i 12v stikket viser 0. altså det virker som om batteriet er koblet helt fra, der er intet der virker.
Så tager jeg batteriets +pol fra nogle sekunder, og sætter på igen, så virker alt igen.
Jeg synes det tyder på at generatorens laderegulator er defekt, men synes ikke det forklarer det sidste problem, men at alt er strømløs, der burde batteriet vel forsyne tændingslås, haveriblink m.m