Forfatter Emne: 206sw  (Læst 2250 gange)

thun

• Gæst
206sw
« Dato: 19. Januar 2007, 21:58 »
Jeg har købt en 206 sw 1.4x i den  sidste udgave der kunne leveres, da den er udgået, altså sw udgaven. Jeg ved at det er uhyre problematisk at  montere en radio over tændingen i denne bil.
Jeg har læst om emnet og forsøgt mig med flere af de nævnte løsnings forslag der er kommet frem i diverse fora. Det eneste jeg har opnået er at bilen ikke kan starte, eller at bilens display går i coma og skriver forkerte ting.
Bilen har forøvrigt lige rundet 1000km, hvilket bare fik tælleren til at begynde forfra! så nu har min 1 måned gamle bil kun kørt 21km.

Kenni

• Gæst
RE: 206sw
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2007, 09:56 »
Er du sikker på den ikke bare står på triptælleren, den mener jeg "går" tilbage til nul når den ruder 1000km.
Der sidder en lille knap under speedometeret du kan trykke på, der skifter du mellem triptæller og der hvor den viser hvor langt bilen har kørt. Hvis du holder samme knap inde i mere end 3-4 sekunder nulstiller den triptælleren.

Mht montering af anden radio, så prøv at kigge på forummet her: http://portal.206banden.dk der er et par stykker der har haft samme problem som dig.

thun

• Gæst
RE: radio/kmtæller.
« Svar #2 Dato: 23. Januar 2007, 06:14 »
tak for de gode råd, jeg vil kigge på begge dele.

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #3 Dato: 23. Januar 2007, 16:28 »
Hvis din kilometer tæller tæller hver 100m står den på trip tæller og skal så som Kenny skriver skiftesover til at vise de totale (ODO) kilometer.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

thun

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24. Januar 2007, 06:24 »
Tak til alle. Det var mig der ikke havde nærlæst manulen ordentligt.
Det var triptæller den viste(en flovmand)
Så er der bare radioen der er besværlig.
hvorfor passer Isostikkene ikke, jeg troede det var standard?

Kenni

• Gæst
« Svar #5 Dato: 24. Januar 2007, 08:29 »
Har du spurgt hos din lokale Peugeot forhandler om de har et adaptorstik til din radio?

thun

• Gæst
RE: Radio
« Svar #6 Dato: 31. Januar 2007, 20:33 »
Jeg får snart en adaptor til at sætte mellem radio og bil, det skulle så løse mit problem. Vi får se, jeg er ikke optimistisk. Den koster ca. 50,-

thun

• Gæst
RE: Radio
« Svar #7 Dato: 14. Februar 2007, 16:18 »
Jeg har nu fået en adaptor til min radio, stikket passer bare ikke på radioen, øv. kan man virkelig ikke montere en Pioneer radio i en 206 så den går over tændingen uden at glemme gemte kanaler, at få radioens informationer op i bilens display kan nok ikke lade sig gøre.