Forfatter Emne: Hvad skal vi gøre ved dem?  (Læst 1660 gange)

Berg

• Gæst
Hvad skal vi gøre ved dem?
« Dato: 21. Marts 2007, 06:15 »
Siden Maj sidste år jeg ejet en Boxer LH 2,8HDI 146HP.

Sidste model af den gamle inden de nu har lavet den nye, efter min mening, grimme kassevogn. Så man skulle jo mene at de kunne finde ud af det.

Jeg anskaffede mig den med henblik på transportkørsel, et lille råd til andre LAD VÆR.

Den har så i skrivende stund kørt 65000km.
Det vidste jeg jo for starten vil svare til at jeg skulle have bilen til service måske 5 gange på et år for at bevare Peugeot Garanti, som desuden kun dækkede til 100.000km.
Det konkluderede jeg var spild af tid og penge, at lade et Peugeot værksted om det.
Så jeg brugte min lokale mekaniker, ham har jeg altid vidst hvor jeg har haft og han har tid, når jeg har tid.

Der er en tradition hos Peugeot for, at når den skal på værksted skal det tage 1 måned.

1. Gang, Ringsted. Var en forsikringskade for 60.000 for 7 måneder siden. Min airbaglampe har lyst siden og mine dørkontakter mangler stadig. Jeg vil blive kontaktet. (Øøøhh hvornår?)

2. Gang, Næstved.. Ja jeg fik den tilbage i sidste uge. Reklamationsretten skulle dække et nyt vacum og oliepumpe system som uden grund havde knust sig selv. Lygte justeringen virker ikke, og en dækplade omkring det de har lavet mangler. Jeg vil blive kontaktet. (Øøøhh hvornår?)

Fra i forgårs har mit horn kun virket 1 gang ud af 10 og været rimeligt "forkølet".

Klokken 03:40 imorges holder jeg med en lysende motorlampe på E20 Vest ved Ringsted. Den smider brændstof nede omkring det område hvor de lige har skruet den sidste måneds tid.

Bilen er 10 måneder. Den har holdt over 2 måneder værksted, og er nu stået af igen. Og det har kostet mig mellem 30-40.000kr. i ekstra omkostninger som jeg ikke får dækket.

Jeg vil lade det her være en opsang til Peugeot Danmarks gode samvittighed. Og en skræk for andre der skulle have lyst til at anskaffe sig et lignende køretøj.

Og en stor tak til Falck for deres glimrende service. Der får man nemlig noget for pengene når man er Peugeot ejer.

Rasmus Berg

kimS

• Gæst
RE: Hvad skal vi gøre ved dem?
« Svar #1 Dato: 22. Marts 2007, 15:48 »
Du skal endelig ikke tro at du er bedre stillet fordi du kører vw transporter det er da om endnu ik mere noget være lort, og deres værksteder er da mere inkompetente

MVH Kim

Berg

• Gæst
RE: Hvad skal vi gøre ved dem?
« Svar #2 Dato: 22. Marts 2007, 20:54 »
Nej det har du desværre nok ret i. Jeg burde have købt en Mercedes Sprinter. Men jeg prøver at gå rettens vej nu. Jeg har kontaktet en advokat.