Forum for Peugeot entusiaster
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
Hjem
Hjælp
Søg
Log ind
Registrér
Peugeot Club Danmark
»
Arkiv
»
Peugeot snak (arkiv)
»
207 Diesel forvarmer?
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: 207 Diesel forvarmer? (Læst 2251 gange)
Morten016
Gæst
207 Diesel forvarmer?
«
Dato:
05. Juni 2007, 00:24 »
Hej,
jeg er lige blevet ejer af en ny 207 1.6 HDI
Det er godt nok rimeligt varmt i vejret, men det undrer mig at lampen til glødetråd/forvarmeren slet ikke lyser når jeg sætter tænding på - altså SLET ikke. Jeg har aldrig set en dieselbil før, hvor den slet ikke skal forvarme inden start.
Jeg ringede til sælgeren efter at have kigget i instruktionsbogen. Han sagde at umiddelbart var det ikke unormalt når der var almindelig varmt udenfor.
Er der nogen der har erfaring med dette - om det kan være rigtigt og måske også erfaring med hvor koldt det så skal være inden den forvarmer?
mvh
Morten
Logget
Tais
Gæst
RE: 207 Diesel forvarmer
«
Svar #1 Dato:
09. Juni 2007, 14:50 »
Hej Morten jeg har selv haft en 206 2,0 HDI og har nu en 1,6 HDI og
der var ikke forvarmer på 206 og der er heller ikke på 207
Logget
Morten N
Gæst
RE: 207 Diesel forvarmer?
«
Svar #2 Dato:
12. Juni 2007, 00:34 »
Den glødetråd du snakker om, kommer ikke frem før der bliver frostvejr, i hvert fald ikke ifølge Peugeot. Det samme gør sig gældende på Volvos dieselmotorer, så det er nok bare udviklingen der gør, at det ikke er nødvendigt længere.
Logget
skpedersen
Gæst
RE: 207 Diesel forvarmer?
«
Svar #3 Dato:
24. Juni 2007, 20:30 »
Under normale driftsforhold (over ÷10 °C) er der aldrig brug for at forvarme en diesel med højttryksindsprøjtning. Det eksplodere af sig selv.
Har kørt min 1,6 HDi i to vindre nu- og det kan tæller på en hånd de gange jeg har set et kort glimt af glødetråden. Ofte opleves det bare som en mindre forsinkelse fra du drejer nøglen til starteren går i gang.
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
Peugeot Club Danmark
»
Arkiv
»
Peugeot snak (arkiv)