Forfatter Emne: Synchromesh  (Læst 2317 gange)

vonforhud

• Gæst
Synchromesh
« Dato: 17. Juni 2007, 20:56 »
Jeg har fået at vide at jeg skal skifte synchromesh ringen til 2. gear på min 205, hvad kan det koste på et værksted?

Jeg tør ikke selv rode med det.

Dieselfreak

• Gæst
RE: Synchromesh
« Svar #1 Dato: 18. Juni 2007, 13:14 »
Mon ikke det er halvdyrt? De skal jo have skilt hele gearkassen ad. Jeg har hørt at hvis gearkassen skal skilles ad kan det ligeså godt betale sig at renovere det hele mens man er igang.

vonforhud

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2007, 13:24 »
Ok hvad koster det så at skifte hele gearkassen istedet?

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2007, 18:15 »
Det skal jeg ikke kunne svare dig på. Men kører du ud til en hugger har han sikkert en der er lettere brugt til en billig penge. Prøv http://www.dataophug.dk/autodatalager2sprog/index.asp

vonforhud

• Gæst
« Svar #4 Dato: 18. Juni 2007, 19:43 »
Ok tusind tak! Men vil et værksted sætte sådan en i hvis man kommer slæbende med sin egen gearkasse...?

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #5 Dato: 19. Juni 2007, 06:17 »
Ja et værksted kan sagtens sætte den på for dig. Men her ville det måske være værd at overveje ikke at bruge et autoriseret peugeot værksted. JEg er sikker på du kan spare rigtig mange penge ved at gå til et mindre værksted.

vonforhud

• Gæst
« Svar #6 Dato: 19. Juni 2007, 19:46 »
Mkay Har læst mig frem til at man måske kan afhjælpe det ved at skifte motorolie/ gearolie?

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #7 Dato: 21. Juni 2007, 12:23 »
Nej det kan man ikke. Der er mange firmaer der har et vidunderprodukt der kan få din gamle gearkasse med 800.000 km på bagen til at gå som en ferrai´s. Hold dig væk fra de produkter da de er spild af penge. Hvis syncroerne er slidte er de slidte, og der er ikke nogen anden udvej end at skifte dem ud. Jeg havde selv en opel vectra b 1,8 hvor syncro mellem 1 og 2 gear var helt færdig. Jeg prøvede også med diverse vidundermidler med intet hjalp.

vonforhud

• Gæst
« Svar #8 Dato: 22. Juni 2007, 18:52 »
Ok tak igen igen.

Med lidt tålmodighed og lidt kærlighed så går det, men den er lidt slidt.

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #9 Dato: 22. Juni 2007, 21:20 »
Ja biler er som kvinder. Selvom man får dem tændt er det ikke sikkert de kommer op i gear ;-)