Forfatter Emne: ABS fejl i 307 HDI fra 2001  (Læst 1954 gange)

Risskov

• Gæst
ABS fejl i 307 HDI fra 2001
« Dato: 23. Maj 2007, 14:29 »
Hej Forum

Min nyanskaffede 307 HDI har en fejl, som mit værksted umiddelbart ikke kan finde!

Periodevis træder ABS-bremserne i funktion på tørvej ved alle hastigheder. Typisk ved normal nedbremsning ved lyskryds, men også på parkeringspladser mm. Kontrollampen for ABS-Bremser lyser ikke og derfor har værkstedet ikke kunne finde fejlen. Periodevis har kontrollampen lyst under kørsel, men kun efter længere tids kørsel.

Har andre oplevet lignende??

orehoj

• Gæst
RE: ABS fejl i 307 HDI fra 2001
« Svar #1 Dato: 02. Juli 2007, 09:40 »
Hejsa

Jeg købte en 206 HDI som når jeg kørte ved høj fart på motorvej begyndte ABS lampen at lyse, når jeg så havde holdt stille og startede igen lyste den ikke længere.

Jeg kunne trille en masse i by uden at fejlen opstod, men så snart der kom fart på opstod fejlen igen.

Det viste sig at være en krans nede ved differentialet der var raslet løs og aktiveret sensoren til ABS en.

Mon de har kigget der din forhandler?

/Claus

Poul Rasmussen

• Gæst
RE: ABS Fejl
« Svar #2 Dato: 03. Juli 2007, 08:56 »
307 med ABS fejl.

Det skyldes ofte at stikket bag ved venstrebaghujl er defekt.
Træk stikke ud, rens det og smør der igen med noget kontakt fedt ikke kontakt rens.

Der kan komme vand i stikket, og da det er meget tæt kan det ikke komme ud igen.
Det fedt som skal bruges, må der ikke være syre i.
Derfor kan der bruges almindelidt vaseline,
som kan købes på et apotek.
Jeg har haft den samme fejl på min 307 og den har været på værksted 4 gange for den samme fejl inden jeg begyndte at skille hele ABS systemet ad for at finde fejlen.    
Alle stikkende til ABS systemet er renset nu, men fejlen var på det venstre. :D

Venligst
Poul Rasmussen
24881590