Forfatter Emne: Rystelser i rat og speeder på peugoet 406 hdi  (Læst 1315 gange)

jstq

• Gæst
Rystelser i rat og speeder på peugoet 406 hdi
« Dato: 10. August 2007, 08:56 »
Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp.
jeg har oplevet, at min 406 hdi er begyndt at ryste/hakke i speederpedal og rat specielt ved omdrejninger omkring 2300-2600/min. Det virker som om at rystelserne i rattet forsvinder en smule, hvis jeg kobler ud og triller. Jeg kan se på omdrejningstælleren, at viseren kan stå og "hoppe" en lille smule. Jeg har fornyligt skiftet dæk, men den begyndte faktisk på rystelserne inden, så jeg tror ikke det er noget med afbalancering der kan være galt(?). Jeg har også prøvet en omgang dyserens i dieselen, men det har ikke hjulpet. Det virker også som om at hakkeriet er værst når moteren er helt varm.

Er der andre der har oplevet lignende?

Jeg har talt med et Peugeotværksted, men de sagde, at det ikke lige var til at sige og jeg vil nødig risikere en kæmperegning, hvis de skal bruge mange timer på at finde årsagen.....

På forhånd tak for jeres hjælp;)

hjmarken24

• Gæst
RE: Rystelser i rat og speeder på peugoet 406 hdi
« Svar #1 Dato: 10. August 2007, 22:57 »
Havde også rystelser i min 406'er fra 2002 (kørt 206.000)
Det viste sig at være koblingen der var ved at gå.
Har lige fået det fixet hos Peugeot i Lyngby. Pris : 8.311,28 Kr.
Pyha - Den sved sq i tegnedrengen.:@
Jeg kan ikke med sikkerhed sige at det er samme fænomén på din 406'er

jstq

• Gæst
RE: Rystelser i rat og speeder på peugoet 406 hdi
« Svar #2 Dato: 11. August 2007, 14:14 »
Tak for svar:D. Uha,det lyder ikke for godt, hvis det er koblingen den kan være gal med. Min har kørt 126.000, så det er lidt tidligt synes jeg, hvis det er dén den er ved at stå af. Burde den bare ikke også "fedte" i koblingen, hvis den er ved at gå?