:|Jeg har været ude for et uheld, medens min kone og jeg var inde at handle, hold vores bil parkeret på parkeringspladsen i en bås.
Her blev den påkørt at en stor lastbil, hvor det ene del af bagenden blev mast, og der kom nogle damer og fortalte at de havde stoppet ham, så han skulle erstatte det skete, og det tror jeg er i orden.
Jeg kørte bilen til Peugeot i Viby, de sagde det ville tage en måned, jeg fik en 307 stationcar til rådighed, den var kun to måneder gammel, så den var rimelig god. og pæn, selvom der var reklamer på den 50km gratis om dagen mod at betale benzinen derudover skulle vi betale 2,50 pr km, men det dækker vores normale behov, når vi ikke skal på ferie.
Men jeg har en kammerat der havde en stor skade på sin bil og da han skulle sælge den ville de give 10.000 mindre , hvilket han godtog.
Derfor skrev jeg til FDM, og her er svaret, så jeg har nu søgt om værdiforringelseserstatning.
MVH Ole
Tak for din henvendelse.
En bil taber i værdi når den har været skadet. Hvor meget afhænger af skadens størrelse, og hvor godt den bliver udbedret. Men det er vilkårene, og en situation som alle bilister uforskyldt kan blive udsat for.
Hvis du har haft bilen fra ny, den er under 3 år gammel, og har kørt under 80.000 km, kan du søge forsikringsselskabet om værdiforringelseserstatning.
Med venlig hilsen
Jørgen Jørgensen
Afdelingsleder