Forfatter Emne: Højtaler  (Læst 1856 gange)

Joker28

• Gæst
Højtaler
« Dato: 24. September 2007, 09:31 »
Hej er ny medlem her. Ville være fedt hvis nogen kunne oplyse mig hvilken størrelse højtallere der sidder i en 307 SW griffe. har kigget en masse steder på nettet men kan intet finde.:)

Dieselfreak

• Gæst
RE: Højtaler
« Svar #1 Dato: 25. September 2007, 09:40 »
Såvidt jeg husker er det 6,5" foran og 5,25" bagved. Hvis du skal skifte højtalere så brug den ekstra tid og monter delfiltre mens du er igang. Det forbedre lyden en hel del.

zapped

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26. September 2007, 21:28 »
dieselfreak - Regner med at du fik fundet nogle andre filtre?:D

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 27. September 2007, 05:48 »
Næ det gjorde jeg ikke. Har dit svar virkleig gået min næse forbi? Hmm det ligner mig ellers ikke, men hvis du er frisk kan vi jo mødes et sted i nærheden af ballerup/søborg? Hvad siger du til den Q8 tank på herlev hovedgade?

bjdue

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: delefiltre
« Svar #4 Dato: 03. Oktober 2007, 08:46 »
med mindre du er vildt go, og selv kan justere dine filtre, skal du nok holde dig til filtre der fælger med højttalerne, det er rigtigt at du med delefiltre kan gøre lyden anderledes, men om den er bedre er nok tvivlsomt, hvis du bare sætter noget sammen som ikke passer sammen.

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #5 Dato: 06. Oktober 2007, 17:27 »
Hmm tror ikke lige vi har helt samme opfattelse af et delfilter. Jeg har aldrig hørt om bilhøjtalere hvor delfiltrene fulgte med, det er normalt allerede installeret i bilen. Et delfilter sørger for at dele frekvenserne ud til de korrekte enheder, det nytter jo ikke noget at en diskant for 20hz og en bas for 40000hz. Har du nogensinde hørt en fx normal højtaler uden filter? Jo et delfilter gør alverden til forskel og skal ikke justeres medmindre de er meget avancerede på NASA niveau.

sh7873

• Gæst
« Svar #6 Dato: 06. Oktober 2007, 22:04 »
Host host.. Hmm det er altså de færreste biler, der har indbygget delfilter til højtalere, men til langt de fleste combosæt, dvs højtalersæt ( ikke koaksial typen, hvor enhederne sidder samlet ) 2 eller flere enheder følger der ALTID et delfilter med, omænd nogle af dem er i en meget tvivlsom kvallitet, men kan varmt anbefale jbl og infinity