Forfatter Emne: temperatur måler  (Læst 1722 gange)

kim cl

• Gæst
temperatur måler
« Dato: 05. Februar 2008, 20:25 »
Hej
Jeg er ny her på siden, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig, har lige købt en peugeot 306 1,6 styl årg 96.
Har fået ny tandrem vand pumpe, termostat og ny toppakning temperatur måleren viser ca. 92-94 grader? skal den ikke ligge på 90 grader? håber nogen kunne give mig et svar.
Mvh Kim

jes thordal

• Gæst
RE: 90 grader
« Svar #1 Dato: 03. Marts 2008, 21:23 »
måske er det køler der er stoppet er den varm på hele køler eller er der kolde steder

Kresten_m

• Gæst
RE: temperatur måler
« Svar #2 Dato: 04. Marts 2008, 13:00 »
Jeg har en 306 1.4 fra 96, og den viser konsekvent ca. 95 grader når motoren er blevet varm. Har også undret mig over det, men den kører glimrende, og der er ikke noget galt med kølervæsken (grumset eller lignende). Så jeg har valgt at sige, at det skal den bare vise.....

kim cl

• Gæst
RE: temperatur måler
« Svar #3 Dato: 04. Marts 2008, 13:51 »
Min mekaniker siger vi kan prøve og skylle køleren igennem, jeg har fået skiftet vand pumpe termostat, kølervands temperatur måler, jeg kan ikke lide at køre med det, jeg kan vel problemer når det bliver varmer i vejret, har lige målt udvendig med sådan en temperatur måler intrument den viste ca 94 grader det samme som uret i bilen, skal jeg skifte køler ?
Mvh Kim