Forfatter Emne: Defekt turbo  (Læst 1481 gange)

Thomas 206

• Gæst
Defekt turbo
« Dato: 09. Marts 2008, 17:56 »
Kære peugeot-entusiaster

Jeg er ejer af en peugeot 206 1,4 HDi (årg. 2003, 150.000 km), som er blevet noget "sløv". Den skal efterhånden bruge 35 sekunder på at accelerere fra 0-100 km/t (oplyst til 15 sek.) og den mister væsentligt mere fart op ad bakke, end den plejer at gøre.

For 3 måneder siden havde jeg den på et peugeot-værksted, som sagde at turboen var defekt, hvorefter jeg fik turboen skiftet til en næsten ny turbo ved en anden (billigere) autoriseret mekaniker. Derefter kørte den normalt i en god måneds tid, men nu er problemet der igen. Den samme mekaniker, som skiftede den i sin tid, tog et kort kig på den forleden, men han kunne ikke umiddelbart gennemskue problemet med turboen. I følge peugeot-værkstedet er det utroligt sjældent, at turboen går i stykker, men det er altså anden gang for mig. Jeg håber, at fejlen kan findes og rettes.

Hvad kan det skyldes?

Med venlig hilsen

Thomas

Smed

• Gæst
RE: Defekt turbo
« Svar #1 Dato: 22. Marts 2008, 20:58 »
Hej er der nogen som har tænkt på om det kan være EGR ventilen som sidder ved turboen der kan være problemer med, har selv problemer med den på min 2,0Hdi.
Hvordan opfører den sig? har du prøvet med rense aditiv? Har du prøvet at koble den fra om det gør nogen forskel?
Skal lige tilføje at jeg selv leder efter gode ideer til at komme mit problem til livs, og det jeg skriver til dig er gode ideer jeg selv har prøvet med skftende held.
« Senest Redigeret: 22. Marts 2008, 20:59 af Smed »