Forfatter Emne: Igen igen igen- defekt aircondition Peugeot 206 Hdi  (Læst 2342 gange)

Bille

• Gæst
Igen igen igen- defekt aircondition Peugeot 206 Hdi
« Dato: 19. Juli 2012, 14:03 »
Endnu engang er min condenser erklæret utæt. Første gang netop da 2 år var gået. Anden gang defekt efter knap 2 år, skiftet på garanti af Peugeot. Nu et år efter er den gal igen. Jeg havde forventet at Peugeot selvfølgelig tog ansvaret for dårlige reservedele på sig, men fik kun at vide at efter ½ år var det mig der skulle bevise at delen var defekt fra starten. Sådan fungerer tingene åbentbart mellem kunder og Peugeot. Men er det også hvad købeloven siger om forhandlerens garantiforpligtelser over for kunderne. Det kan godt blive vanskeligt at bevise at fejlen var der fra starten?
Jeg føler mig rigtig dårlig behandlet.:(

silverfox

• Gæst
RE: Igen igen igen- defekt aircondition Peugeot 206 Hdi
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2012, 15:54 »
Mange kondensere skiftes pga utætheder forårsaget af stenslag osv, men efter et halvt år der dig der skal påvise at en evt fejl var tilstede ved montering; hvilket praktisk talt er umuligt.

Bille

• Gæst
RE: Vedligehold af utæt Condenser
« Svar #2 Dato: 26. Juli 2012, 08:31 »
Jeg oplever faktisk at der er en lille smule køling fra anlæget, så utætheden må være lille. Vil jeg få noget ud af hvis jeg bare nøjes med at påfylde vædske på anlæget? Det støjer godt nok en del, men det er måske til at leve med.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Igen igen igen- defekt aircondition Peugeot 206 Hdi
« Svar #3 Dato: 26. Juli 2012, 23:12 »
Nej  du kan ikke bevise fejlen var der fra starten  for det var den jo ikke ...  ellers havde du nok kørt hen med bilen igen inden for 6 mdr

Men vi giver  nu 12 mdr garanti på reservedele   ,  kører du meget motrovejskørsel om vinteren ?  det er den saltholdige luft der får den til at tære  især bagved  ventilatoren da den er længe om at tørre der pga der ikke er nogen luftgennemstrømning   og 206 bliver der ikke udviklet mere på  så de bliver nok ikke bedre

Grunden til det støjer er fordi der er for lidt væske på  ,  og det kan betale sig at fylde det kommer an på hvor længe den er om at tabe det  , hullet bliver nok ikke mindre