Forfatter Emne: 206 2,0 hdi  (Læst 2570 gange)

UlrikOlsen32

  • Gæst
206 2,0 hdi
« Dato: 02. September 2009, 17:28 »
Ja den er kun chippet, jeg kan ikke se nogen intercooler nogen steder... Men har snakket med en Pug mekaniker, som siger det er meget normalt at de ikke kører længere end 13-15 km literen, når de er chippet.

Er der nogen der kører 90 heste standart der kan ramme i nærheden af de 22 km literen ???

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #1 Dato: 02. September 2009, 17:29 »
ups nu kom jeg til at starte en ny tråd..... Det beklager jeg

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: 2,0hdi
« Svar #2 Dato: 03. September 2009, 08:03 »
Jeg har haft en 2,0 og uden chip kørte den 18,7 km. og over 20 km efter chiptuning
nu køre jeg 407 2,0 hdi og den køre ved blandet kørsel ca. 18 km. den er også blevet chippet og nu ligger den på 19,6 ved blandet kørsel
men det kommer også and på hastigheden for køre den konstant 130
på motorvejen går den kun 15-16 km.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #3 Dato: 03. September 2009, 08:29 »
[Jeg kan ikke forstå at det er nødvendigt med Chipping.
Jeg har 407 2,0 hdi og koblingen trænger til skiftning for anden gang nu ved 100.000km.
Jeg er til dels sikker på at det er fordi, den er rigtig kvik til at komme op i fart, men jeg kører ca 15 km pr liter, og farten kom også op på 210 på Autobahn, selvom den ikke kan køre mere end 208 efter bogen.
Jeg skal ikke have noget chippet
Og så var der var jo også dette indlæg fornylig.:

Angående kobling,kan jeg sige at jeg skal have kobling nummer 3 på min 407SW 2.0 diesel. Bilen købt 1/7-2005
Den første kobling gik istykker efter et år(1/8-2006) ved 25000km. Fik den skiftet på garantien. Idag 3 år efter(nu 84000km) er nummer 2 kobling også ødelagt.

MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Vicla

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #4 Dato: 03. September 2009, 10:57 »
jeg kører en 207 1,6 Hdi 90 HK standard.
ved blandet kørsel (dagligt på arbejde m.m.) kører jeg et gennemsnit på lige knap 20km/l:)
Hvis jeg kører lidt længere ture, og kører meget økonomisk bevidst, altså med fartpiloten på 90-95km/t (der kører min mest økonomisk) så kan den listes op på 24km/L.. har en enkelt gang haft den over 25km/l...
jeg synes ikke det er nødvendigt med chiptuning.. selvfølgelig kunne det være dejligt med en lidt hurtigere bil, men synes nu den går rigtig godt som standard..... bilen er jo også lidt mindre end en 407...
Derudover går det jo udover garantien, samt et noget hårdere slid på koblingen....

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: chip
« Svar #5 Dato: 06. September 2009, 18:09 »
Nu har jeg sat orginal chippen i styreboksen som fulgte med bilen, for at se om ikke det kan give mig en mere fornuftig brændstof økonomi, synes godt nok den er lidt sløv med de 90 heste i forhold til 126 hk. Men hellere køre "Langt" på literen.

Desuden regnede jeg med, at den kraftige hvislende lyd fra turboen ville aftage med standart chippen i, men synes stadig den larmer en del mere end den burde. Så har mistanke om at der måske er en utæthed på tryksiden, men burde bilen så ikke køre meget dårligt ???

Mvh Ulrik.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: langt på L.
« Svar #6 Dato: 07. September 2009, 13:43 »
Hej
Jeg har ikke chiptunet den for at køre stærkere men for at køre længere på L. og det er fakta jeg køre ca. 10% til 15% længere
og sidegivinsten er så når turboen slår til så sker der noget med løverne.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

huseauto

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #7 Dato: 08. September 2009, 21:35 »
jeg har haft en 306 2,0 Hdi som har kørt 19-20 km på liter.

silverfox

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #8 Dato: 09. September 2009, 17:28 »
En effektforøgelse fra 90 til 126 heste er MEGET! Det er motoren jo slet ikke bygget til!? De problemer du har med bilen, kan sagtens skyldes den chip...

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #9 Dato: 09. September 2009, 21:34 »
Jovist er det da en effekt forøgelse der batter, men som andre har nævnt i dette forum er motoren vist den samme i de 90, 110, 136 hestes versioner (ret mig hvis jeg tager fejl)

Men jeg synes dog heller ikke der er den store forskel efter jeg har sat standart chippen i. Bilen kører omtrent ligesom før, bare sløvere... tror dog det har en positiv indvirkning på brændstof økonomien, men har ikke fået målt det ordentligt endnu.

Nogen der ved hvad "overdreven" turbo hvislen kan skyldes, jeg tænker at en utæthed på tryksiden af turboen, ville resultere i en dårligt kørende motor ??

Egr ventil måske ?

holm 83

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #10 Dato: 09. September 2009, 21:44 »
fra 90 til 126 er ingen problem en god ide ville være en intercooler  hvis den skal forblive chippet da indsugnins luften ellers bliver for varm med dårlig økonomi tilfølge køre ca 16 pr liter i min 306 hdi med 189 hk

torben hdi

  • Gæst
RE: 206 2,0 hdi
« Svar #11 Dato: 25. September 2009, 14:38 »
Jeg har en pegeot 2.0 hdi den ligger på omkring de 20-21 kml hved blandet kørsel