Forfatter Emne: Motorlampe 106 rallye  (Læst 1596 gange)

Yammis

• Gæst
Motorlampe 106 rallye
« Dato: 04. Maj 2012, 22:29 »
Hej, jeg har nu fået skiftet knast osv i min 106 rallye fra 95, da den gamle var slidt og tikkede helt vildt. Men efter dette er gjort, har jeg fået et nyt mystisk problem. Motorlampen lyser, men bilen køre egentlig godt, og trækker noget bedere end før. En gang i mellem går motorlampen så ud over en kort periode, og bilen begynder at sætte ud og kan næsten ikke slæbe sig selv afsted, som sagt i korte perioder. Nogen der har haft samme problem/ved hvad dette kan skyldes? Alt el osv virker tilsyneladende som det skal.

Yammis

• Gæst
RE: ..
« Svar #1 Dato: 10. Maj 2012, 19:08 »
Jamen det var da ikke så godt, at der ikke lige var nogen der vidste noget om det? :/

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Motorlampe 106 rallye
« Svar #2 Dato: 10. Maj 2012, 19:29 »
det er ikke så let når man ikke er i nærheden af bilen og ikke har nogen fejlkoder at gå efter  , de symtomer du har kan der være flere årsager til  ,  men når lampen lyser og bilen kører rimeligt kører den sikkert på en middelværdi fra den komponent der gir problemet  , når lampen slukker  bruger den komponentens værdi  og kører af H til fordi der er fejl på   , mit bud kunne være lamdasonden eller mapsensor   men få læst fejl ud da det er billigst den vej frem for at prøve sig frem med dele  som måske ikke fejler noget

Yammis

• Gæst
RE: ..
« Svar #3 Dato: 23. Maj 2012, 08:23 »
Nej kan jeg godt se, fik målt på den med pc, viste sig at det var sonden den var gal med, så det var ikke helt ved siden af ;)