Forfatter Emne: 206+  (Læst 2407 gange)

dalle83

• Gæst
206+
« Dato: 09. Januar 2011, 17:46 »
Hej

Min kæreste har købt en helt fabriks ny peugeot 206+.. Efter 100 km ca, er bilen perioisk begyndt at sætte ud. Det sker når bilen holder i tomgang.. Så står den og kør op og ned i opdrejninger. Hvorefter den går ud! Hun har haft bilen på værksted i odensen, men de siger der ingen fejl er lagret på motorstyrboksen. Selvom hun havde optaget det med sin mobiltelefon når bilen gør det, har de intet gjort ud af det. Så ville høre om der er andre 206+ ejere der har oplevet det samme symtom med bilen? Eller nogen kloge hoveder der har hørt noget om det?

silverfox

• Gæst
RE: 206+
« Svar #1 Dato: 10. Januar 2011, 06:52 »
Det er ikke noget jeg har hørt om før. Men værkstedet kan intet gøre, hvis de ikke kan dokumentere fejlen eller i det mindste selv oplever at bilen gør det. Kundens eventuelle egen dokumentation godtages ikke som bevis.

LKS

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02. Februar 2011, 23:23 »
Jeg har lige købt en 206+ i december og det samme sker for min?! Jeg har haft den på værksted, hvor de har opdateret motorsoftware og ellers er svaret at den jo er så ny, at jeg skal vente til den bliver kørt til - der er jo så meget nyt i en fabriksny bil!!

Er din kærestes bil kommet sig eller fortsætter problemet?

dalle83

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. Februar 2011, 14:59 »
Citér
LKS skrev:
Jeg har lige købt en 206+ i december og det samme sker for min?! Jeg har haft den på værksted, hvor de har opdateret motorsoftware og ellers er svaret at den jo er så ny, at jeg skal vente til den bliver kørt til - der er jo så meget nyt i en fabriksny bil!!

Er din kærestes bil kommet sig eller fortsætter problemet?

Hej.

Min kæreste har haft bilen på værksted hos to forskellige peugeot værksted nu. Og de har set et videoklip hun har optaget,når bilen gør som den gør. Og de siger at det kan de da godt se at der er noget ivejen. Men de har læst fejl ud på de forskellige styrebokse,men der er ingen fejl. Og de sagde der ingen opdateringer er til bilen på nuværende tidspunkt. (hvilker er mærkelig du har fået af vide). De sagde videre at hun måtte vente til der kom en løsning på problemet! Men hun har nu idag været i kontakt med peugeot danmark,og de ville kontakte hende igen,når de li har fulgt op på sagen!
Det kan da heller ikk vær rigtig at man køber en helt ny bil til 137.000,og så skal man bare "leve" med at bilen pludselig går op&ned i omdrejninger,hvor efter bilen går død! Det var jo ikk ideen med at købe en helt NY bil! Købte jo netop ikke en brugt bil,for at slippe for disse problemer. Men "godt" at hører at der dukker andre op med samme symtom! :|

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. Februar 2011, 22:41 »
Der er jo tydeligvis et eller andet galt med bilen, problemet består bare i at ingen ved hvad problemet er. Og man kan jo ikke bare skifte motoren på "mistanken". Jeg håber at der dukke en løsning op, fordi der er jo åbenbart andre der har samme problem.

dalle83

• Gæst
« Svar #5 Dato: 04. Februar 2011, 08:59 »
Citér
silverfox skrev:
Der er jo tydeligvis et eller andet galt med bilen, problemet består bare i at ingen ved hvad problemet er. Og man kan jo ikke bare skifte motoren på "mistanken". Jeg håber at der dukke en løsning op, fordi der er jo åbenbart andre der har samme problem.

Nej det klart man ikke bare kan det! Det heller ikke det der er humlen i det her! Det drejer sig om:
1: Forhandler/værksted anerkender der er et problem. TJEK
2: Prøver at udbedre fejlen. TJEK
3: Hvad der så videre skal ske med bilen! %
Man kan ikke bare sige: "Jamen det må du finde dig i,nu du købt en ny bil. Mener der må ligesom ligges en handlings plan om, Hvad skal der ske fremover med bilen. Bliver jeg kontakte når der er en løsning???? Eller hvad sker der! Det er det uvisse der frustrerende!

midph

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04. Februar 2011, 16:33 »
..forstår jeres fustration!!!..kig her hvordan I skal forholde jer og har ret til http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder   ..der er læsestof om biler også..du har altid 2 års reklamations ret..endvider står der i købeloven, pkt.5 at "reparation af varen skal ske inden for "rimelig tid"--en tommelfingerregel er 14 dage"...pkt.6 "forretningen må kun forsøge at reparere produktet eller ombytte det en -to gange,hvis det ikke virker,har du ret til at få pengene tilbage"..ombytte bilen gør de jo nok ikke men I har mulighed for at lade handlen gå tilbage,hvis de ikke kan finde fejlen inden for rimelig tid...der står også hvordan I klager..(I øvrigt er de lokale geot forhandlere ikke ligefrem ørne til at stille diagnoser,skal jeg hilse og sige!!)mvh en anden o`nse peugeot:@
« Senest Redigeret: 04. Februar 2011, 16:37 af midph »

dalle83

• Gæst
« Svar #7 Dato: 04. Februar 2011, 17:57 »
Citér
midph skrev:
..forstår jeres fustration!!!..kig her hvordan I skal forholde jer og har ret til http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder   ..der er læsestof om biler også..du har altid 2 års reklamations ret..endvider står der i købeloven, pkt.5 at "reparation af varen skal ske inden for "rimelig tid"--en tommelfingerregel er 14 dage"...pkt.6 "forretningen må kun forsøge at reparere produktet eller ombytte det en -to gange,hvis det ikke virker,har du ret til at få pengene tilbage"..ombytte bilen gør de jo nok ikke men I har mulighed for at lade handlen gå tilbage,hvis de ikke kan finde fejlen inden for rimelig tid...der står også hvordan I klager..(I øvrigt er de lokale geot forhandlere ikke ligefrem ørne til at stille diagnoser,skal jeg hilse og sige!!)mvh en anden o`nse peugeot:@

Tak for det gode læsestof... Vil jeg li gå i krig med. ;) For noget skal der ske. :@

LKS

• Gæst
« Svar #8 Dato: 07. Februar 2011, 22:46 »
Glæder mig til at høre om der er nogen, der får problemet løst. Desværre (for mig, men også for forhandleren) er problemet periodisk, så når min forhandler har kigget på bilen opfører den sig jo helt efter bogen. Der er ingen tvivl om, at forhandleren helt bestemt tror på, at der er et problem, men de aner ikke, hvad de skal gøre ved det. I skrivende stund er det knap 2 måned siden den lille bil fik sin opdatering, og 1 uge siden den sidst gik ud.

Der har været væsentlig færre episoder, siden opdateringen, men om det skyldes opdatereringen, eller at den er ved at blive kørt til, står hen i det uvisse.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal give forhandleren (og bilen) en chance til, eller sende den på værksted endnu en gang, og hvis fejlen så dukker op på ny, hæve købet, med dertil hørende bøvl og besvær og irritation over at jeg så skal tage stilling til om jeg skal købe en ny 206+ eller skifte bilmærke.

Suk, her troede jeg, at det var det nemmeste, at købe en ny bil, for så var der ingen problemer :(

midph

• Gæst
« Svar #9 Dato: 08. Februar 2011, 07:51 »
..mit forslag er(hvis det da ikke allerede er gjort),at værkstedet beholder bilen og du /I får en lånebil..så kan en af mekkerne eller værkføren køre rundt i den,så de forhåbentlig selv oplever fejlen..det gjorde vi i min tid som mekker,hvis vi fik en med peridiske fejl..ellers kom der en service tekniker fra fabrikken,hvis vi ikke selv kunne finde fejlen..men ja..det tager tid og er noget forfærdeligt bøvl..mvh

dalle83

• Gæst
« Svar #10 Dato: 10. Februar 2011, 08:43 »
Så har kæresten været i kontakt med peugeot danmark.. De bestemt bilen ska på værksted for 4 gang siden december månede 2010. Der må findes en løsning på problemet,mener de. Så hun ska aflevere bilen mandag morgen. Og så må man krydse finger for den er tip top når hun får den tilbage. Da hun så spørger om lånebil,da hun ska undvære sin bil igen igen igen igen,får hun den besked fra peugeot danmark,at det er for egen regning! Kan da ikk vær rigtig når man er afhængig af den for at komme frem og tilbage til sit arb! Hun har jo ikke gjort andet end at købe en ny bil. Så forventer man da at den er driftsikker. Så mener i denne situation at der ska stilles en lånebil til rådighed gratis! Dårlig service af PEUGEOT DANMARK!
Men men men... Da de ringer fra værkstedet for at aftale tid med hende,vælger de at stille en bil til rådighed gratis i den periode hun ska undvære bilen. DET SGU SERVICE! ;) Men vender tilbage når den er færdig på værksted denne gang.

LKS

• Gæst
« Svar #11 Dato: 18. Februar 2011, 09:10 »
Øv øv øv - i mandags var bilen på værksted igen, hvor de genindlæste dens software (får straks associationer til Microsoft og ctrl + alt + delete ;)) I dag fredag kom problemet så 3 gange på vej til arbejdet, så nu afventer jeg værkstedets tilbagemelding - de ville tale med Frankrig (fabrikken går jeg ud fra) og så vende tilbage.

En mulighed de overvejer er, at vi bytter bil og en af deres mekanikere kører i den til fejlen kommer igen. Så kan de opleve det selv ;)

Venter spændt og ser hvad der sker :)

dalle83

• Gæst
« Svar #12 Dato: 19. Februar 2011, 08:49 »
Kæresten har nu fået den besked fra peugeot at de været i kontakt med en masse kloge hoveder, som mener de har fundet fejlen til problemet.. Hun fik os af vide at der er dukket mange andre tilfælde af samme problem rundt omkring i landet. Og at frankrig er klar over problemet, og der en løsning på vej til de berørte bilejer.
Nå for at vende tilbage til hvad de mener er skyld i at bilen opfører sig som den gør... Der skulle kunne komme luft ind ved vandtemp føleren,så bilen ikke kan finde ud af hvor kold/varm den er til tider. Og derfor har den sit bøvl med omdrejninger ovs. "Huset" rundt om føleren,skulle vidst være lavet af plastic,og det skulle være fejlen. Så vidt jeg er infomeret. De har haft afmonteret føleren, og der kom lidt luft ud. Så stutus pt er at vente på en løsning fra fabrikken, og når den kom, ville de tage kontakt til hende.

dalle83

• Gæst
RE: Løsning
« Svar #13 Dato: 06. April 2011, 16:56 »
Så kom opkaldet fra peugeot om der kommet en løsning fra frankrig på problemet,som tidliger beskrevet.... Den skal på værksted fredag. Så vender jeg tilbage med hvad problemet har været.....
« Senest Redigeret: 06. April 2011, 16:56 af dalle83 »