Forfatter Emne: 406'er uden moment  (Læst 2283 gange)

jxy127

• Newbie
  • *
    • Vis profil
406'er uden moment
« Dato: 05. Marts 2011, 20:45 »
Hejsa

Jeg har lige købt min nr 2 406'er en 2.0 HDI fra '02 der har gået 262k.
Ved alm. kørsel i by og på landevej er der ingen problemer, men hvis jeg ligger ud til en overhaling fx. så accelerer den fint til omkring 90-100 stykker så er det som om den dør. Det giver et lille "ryk" i bilen når den dør. letter jeg så speederen lidt kommer den igen.

Det er den model med partikel filter monteret fra fabrikken. Hele udstødning og partikel filterdelen blev skiftet umiddelbart før jeg købte den.

Håber der er nogen af jer kloge hoveder der kan komme med idér til hvad det kan være.

På forhånd tak og hilsen
Stig Madsen

ipk

• Gæst
RE: 406'er uden moment
« Svar #1 Dato: 05. Marts 2011, 23:13 »
Hej Stig
Tillykke med bilen, jeg er selv rigtig glad for min 406 HDI.
Det lyder til at din motor kører i nød program og kan tyde på at værkstedet som skiftede partikelfilteret ikke har fået programmeret bilens computer.

ivaleo

• Gæst
« Svar #2 Dato: 28. April 2011, 12:34 »
Citér
jxy127 skrev:
Hejsa

Jeg har lige købt min nr 2 406'er en 2.0 HDI fra '02 der har gået 262k.
Ved alm. kørsel i by og på landevej er der ingen problemer, men hvis jeg ligger ud til en overhaling fx. så accelerer den fint til omkring 90-100 stykker så er det som om den dør. Det giver et lille "ryk" i bilen når den dør. letter jeg så speederen lidt kommer den igen.

Det er den model med partikel filter monteret fra fabrikken. Hele udstødning og partikel filterdelen blev skiftet umiddelbart før jeg købte den.

Håber der er nogen af jer kloge hoveder der kan komme med idér til hvad det kan være.

På forhånd tak og hilsen
Stig Madsen

Har I overvejet om det er speederkablet der trænger til at blive skiftet ud ?

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 29. April 2011, 06:39 »
Der er intet speederkabel; speederen er potentiometerstyret.

jxy127

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 02. Maj 2011, 17:17 »
Jeg nærmer mig en løsning. Tror jeg...

Jeg har været alle vackum slanger i gennem og fandt en revne i en af dem op til Ladetryks ventilen. :D

Det er lige som om det hjalp en del... ;);)

Der er dog stadig en smule hvis jeg hugger til den..

under min søgning havde jeg slangen ved intercooleren og der kom en del olie med ud. Er det normalt at der kommer olie med fra turboen???
Og der er muligvis et hul i IC'en Da den er helt slasket til med olie i bunden. dog ikke nok til at det drypper.

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
« Svar #5 Dato: 02. Maj 2011, 17:42 »
Det med olie fra turboen, der er nok en generel ting, da min også gør det. Dog ikke så meget, at der kommer olietåger ud af trykslangen ind til motoren.

Jeg havde en del turbotøven en overgang, og fandt ud af, at min luftmængdemåler var halv stoppet til med snask. Efter en gang forsigtig rens var der kommet mærkbar mere bundtræk.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt